AM vägverks prov
Re: AM vägverks prov
okej jag kuggade på första provet med ett svagt 42p , någon som har typ en sida med sammanfattning för hela provet vad man ska kunna haha
Re: AM vägverks prov
Hej Lukas
Jag antar att du har fått en mopedbok på trafikskolan där du gjorde din mopedutbildning.
När du gör prov här på sidan så gå igenom felen du har. Det är viktigt att inte bara sitta och göra massor med prov utan skriv upp felen du har och slå upp dom delarna i boken och läs på. Sen gör du ett nytt prov här och kollar om du fått bättre resultat.
Det är viktigt att förstå varför svaret på en fråga blir som det blir så att man även kan svara på frågan om den ställs på ett annat sätt.
Läser du på i boken och sen gör fler prov här för att testa dina kunskaper så ska det nog gå bra nästa gång.
Lycka till
Jag antar att du har fått en mopedbok på trafikskolan där du gjorde din mopedutbildning.
När du gör prov här på sidan så gå igenom felen du har. Det är viktigt att inte bara sitta och göra massor med prov utan skriv upp felen du har och slå upp dom delarna i boken och läs på. Sen gör du ett nytt prov här och kollar om du fått bättre resultat.
Det är viktigt att förstå varför svaret på en fråga blir som det blir så att man även kan svara på frågan om den ställs på ett annat sätt.
Läser du på i boken och sen gör fler prov här för att testa dina kunskaper så ska det nog gå bra nästa gång.
Lycka till
Re: AM vägverks prov
Du har helt rätt i det du skriver Anna!. Felet många sannolikt gör är,att skriva prov efter prov utan att sätta sig in i eller kontrollera felen. Dessutom är det viktigt,att notera,om man är osäker på en fråga,TROTS att man svarat rätt!. Det kan ju vara ren tur!. Att skriva upp och kontrollera i boken är helt riktigt!. Man måste kunna "ämnet" och inte bara den frågan,med den formuleringen. Man måste räkna med,att många frågor har ett annat utseende. Ett exempel,en person skrev prov på på prov med alla rätt. På frågan om han KUNDE det han svarade på blev svaret "ja". Han kom tillbaka med knappt 30 rätt och var överraskad över att frågorna "såg ut på ett annat sätt"!.
Re: AM vägverks prov
Håller fullständigt med Emil!
Frågorna är verkligen jättekonstiga, ska göra det för tredje gången nu till veckan och det gör jag verkligen inte med glädje. Har gråtit mig igenom den här tiden.
Jag tycker att eftersom vi som gör provet inte har varit ute i trafiken än förutom när vi gjorde uppkörningen inte kan sätta sig in i så konstiga frågor. Hur sjukt som helst!
Frågorna är verkligen jättekonstiga, ska göra det för tredje gången nu till veckan och det gör jag verkligen inte med glädje. Har gråtit mig igenom den här tiden.
Jag tycker att eftersom vi som gör provet inte har varit ute i trafiken än förutom när vi gjorde uppkörningen inte kan sätta sig in i så konstiga frågor. Hur sjukt som helst!
Re: AM vägverks prov
Håller fullständigt med Emil!
Frågorna är verkligen jättekonstiga, ska göra det för tredje gången nu till veckan och det gör jag verkligen inte med glädje. Har gråtit mig igenom den här tiden.
Jag tycker att eftersom vi som gör provet inte har varit ute i trafiken än förutom när vi gjorde uppkörningen inte kan sätta sig in i så konstiga situationer. Hur sjukt som helst!
Frågorna är verkligen jättekonstiga, ska göra det för tredje gången nu till veckan och det gör jag verkligen inte med glädje. Har gråtit mig igenom den här tiden.
Jag tycker att eftersom vi som gör provet inte har varit ute i trafiken än förutom när vi gjorde uppkörningen inte kan sätta sig in i så konstiga situationer. Hur sjukt som helst!
Re: AM vägverks prov
Du kan inte bara träna här utan du måste träna i boken och här och lär dig inte frågorna utan frågornas bakgrund
Re: AM vägverks prov
Klarade nyss på första försöket, dock på håret, två fel till och jag hade kuggat... men men viktigaste är att jag klarade provet så! Hur som helst, jag pluggade bara på korkort.se utan att plugga i böcker eller så...
Men det enskilt viktigaste är att LÄSA FÖRKLARINGARNA TILL VARJE FRÅGA särskilt i början! Du måste veta exakt VARFÖR svaret är rätt! Du måste veta VARFÖR du får eller inte får svänga vänster i ett visst läge, eller vem som har företräde, inte att svar B är rätt på korkort.se:s test! OCH DENNA KUNSKAP FÅR DU BARA OM DU LÄSER FÖRKLARINGARNA TILL FRÅGORNA!
Så läs förklarringarna så lyckas ni säkert bättre!
Men det enskilt viktigaste är att LÄSA FÖRKLARINGARNA TILL VARJE FRÅGA särskilt i början! Du måste veta exakt VARFÖR svaret är rätt! Du måste veta VARFÖR du får eller inte får svänga vänster i ett visst läge, eller vem som har företräde, inte att svar B är rätt på korkort.se:s test! OCH DENNA KUNSKAP FÅR DU BARA OM DU LÄSER FÖRKLARINGARNA TILL FRÅGORNA!
Så läs förklarringarna så lyckas ni säkert bättre!
Re: AM vägverks prov
Hej, jag tycker teori proven är fjantiga och transportstyrelsen jag har gjort provet ett ex antal gånger men har inte klarar det har då fått 50/52 de tre senaste gångerna. Ändå så har jag säkert svarat rätt på de frågorna förut men att det står still när man väl är där. Kan ni inte då överväga att om man gjort provet minst 5 ggr så kan man kolla igenom alla provresultaten och kanske släppa de två poängen så man klara det nån gång snälla det kan ju inte bara vara jag som känner så här?
Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"