teoriprov AM körkort

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
k.runius@telia.com

teoriprov AM körkort

Inläggav k.runius@telia.com » 01 aug 2010 22:23

hej
läst flera inlägg på sidan!! Tycker korkort.se är ett bra forum att träna och få feedback på sina kunskaper men det är självklart så att boken är viktigast att läsa. De som skall göra teoriprovet är ju oftast ungdomar och jag tror det är viktigt att man som förälder tar sitt ansvar och enagerar sig i teorin, detta har jag gjort och min dotter är nu lyckllig körkortsinnehavare och dessutom har jag fått möjlighet att bättra på mina gamla kunskaper i trafik regler mm mm. tack till körkort.se! ;)

Användarvisningsbild
Jocke

Re: teoriprov AM körkort

Inläggav Jocke » 02 aug 2010 08:45

Helt rätt!. Det är i boken och övrigt utbmtrl som informationen och fördjupningen finns. Frågorna här är egentligen ett test på kunskaperna. Även om de - rätt utnyttjade - kan ge ytterligare kunskaper. Min erfarenhet säger mig,att många - alltför många - går direkt på testfrågorna utan att ha grundkunskaperna!. Det gör,att man förstår egentligen inte innebörden av svaret. VARFÖR är det alternativ A t ex.

Användarvisningsbild
Irma

Re: teoriprov AM körkort

Inläggav Irma » 16 aug 2010 13:00

Hej,
Jag har också köpt ett medlemskap på korkort.se för min son som tänker att ta körkort för EU-moped.
Han tycker inte att läsa böcker därmed blev denna variant. Jag verkligen hoppas att han ska klara provet!!!
Irma


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"