Kunskapsprov

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
qwertyu

Kunskapsprov

Inläggav qwertyu » 09 jun 2011 13:10

Ska göra kunskapsprovet idag och det jag har gjort på den här sidan får jag alla 65 rätt på 10 min tror ni jag kommer klara the real deal då ? för har sett folk som skriver att den här sidan och proven dom har gjort nästan inte har något sammanhang... :shock:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kunskapsprov

Inläggav Gäst » 10 jun 2011 11:23

Tja! jag själv skrev kunskapsprovet för moppekörkort för tre veckor sedan, det gick bra, fick 62 rätt :D

jag märkte att frågorna skiljer sig åt men så länge man pluggar ordentligt och förstår principen bakom ska det inte vara några problem, tycker att förklaringarna vid frågorna oxå var bra. läste någon annanstans här på forumet att anledningen till att frågorna låter annorlunda när man väl skriver upp är att teoriprovet är hemlingsstämplat och att man ej får kopiera det, alltså måste de skriva om frågorna... men hur som helst, jag pluggade här och det gick kanon :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kunskapsprov

Inläggav Gäst » 10 jun 2011 12:53

Grattis!
Det visar att du jobbade med teorin och frågorna på rätt sätt!. Viktigt alltså att Inte svara helt mekaniskt,utan att man sätter sig in frågeställningarna ordentligt. Detta ökar chansen att svara rätt,trots att frågorna på kunskapsprovet inte alltid är exakt lika dom man är van vid,när man skriver testskrivningarna!.


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"