Teori, körning och trafikskola

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
Tobias96
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 jul 2011 14:10

Teori, körning och trafikskola

Inläggav Tobias96 » 18 jul 2011 14:18

Hej, jag har lånat böcker från biblioteket och börjat plugga teori och sånt. Dom böcker som jag har lånat är körkortsboken och vägmärkeshäftet och jag har läst ut båda två gånger. Sen när jag väl skulle göra gratistesterna så blev jag underkänd nästan varje gång. Jag behöver veta hur man kan klara teori och körning på första försöket. Sen så skulle jag vilja veta om det är nån av er som har gått på fruängens bilskola i hägersten och gjort mopedutbildningen. Vad var det som ingick där och hur gick det till!

Användarvisningsbild
Kevin

Re: Teori, körning och trafikskola

Inläggav Kevin » 19 jul 2011 13:45

Hejsan! På den mopedskolan jag gick på fick jag en bok som heter Mopedboken och även massa häften från transportstyrelsen om hur man gör i cirkulationsplatser, övergångsställe, vägmärke mm.
Men jag kan säga av egen träning att jag läste ut boken noga en gång och häftena kanske 2 gånger men jag har inte lärt mig någonting av boken iallafall, vägmärkeshäftet har varit till bra hjälp! Jag har lärt mig all viktig fakta genom att plugga här på körkort.se, ett tips är att göra det stora blandade kunskapsprov testet på sidan med 65 frågor och sen när du e klar kan du gå tillbaka o se vilka fel du hade, det står även en beskrivning längst ner varför det rätta svaret är rätt!

Jag ska göra mitt teoriprov den 28, nästa vecka och jag har pluggat i ca 2 veckor tills idag och klarar alltid kunskapstestet på sidan med minst 60 rätt, så mitt tips är: PLUGGA,PLUGGA! och glöm inte att kolla på frågorna du fått fel på o lär dig varför det rätta svaret är rätt! ;)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Teori, körning och trafikskola

Inläggav Gäst » 20 jul 2011 09:19

hej

här finns också lite tips som jag hade nytta av när jag tog mitt moppe körkort
viewtopic.php?f=13&t=252

kolla där särskilt om att man måste läsa frågorna ordentligt, det hjälpte mig myckt


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"