Svårt med teorin, tips?

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
marike

Svårt med teorin, tips?

Inläggav marike » 18 aug 2012 12:00

Hej,

jag ska om två veckor börja min AM-utbildning. Jag är inte så nervös inför körningen, men däremot för att kugga på teoriprovet. Kan nästan inga trafikregler/skyltar osv. Det liksom fastnar inte, har svårt att lära in det. (Vet det eftersom jag små tränat teori förut då jag övningskör för B-körkort.)
Kan även tillägga att jag måste ta kortet så snart som möjligt efter kursen, har därför inte tid att träna i flera månader heller.

Någon som har tips på hur jag ska plugga teorin på bästa sätt?

Användarvisningsbild
Amandaj

Re: Svårt med teorin, tips?

Inläggav Amandaj » 09 sep 2012 02:53

Hej!
Jag gjorde Am-teoriprovet förra veckan. Fick 62 rätt vilket är godkänt.
Teorikursen handlar mycket om det som kommer på provet. Så lyssna ordentligt då så behöver du inte plugga så mycket. Sedan är det en hel del praktiska frågor om att bromsa och sånt. Var också uppmärksam under den praktiska delen av mopedkursen för då går man också igenom saker som kan komma på provet. Lusläs kursboken! Har haft ganska stor hjälp av frågorna på den här hemsidan, men missade tyvärr på körkortsprovet på två frågor som handlade om statistik. Tycker att körkort.se kunde ha fler sådana frågor.
Amanda


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"