Teoriprovet (hjälp mig)

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
Gäst

Teoriprovet (hjälp mig)

Inläggav Gäst » 21 apr 2013 00:39

Tjena!

Jag ska göra provet om fyra dagar och jag är lite nervös ifall jag ska klara det så jag undrar om den här sidan har gett er nytta som har gjort provet efter att ha tränat på den här sidan? :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Teoriprovet (hjälp mig)

Inläggav Gäst » 21 apr 2013 14:30

Tjena!

Jag var också nervös inför mitt kunskapsprov.

Jag pluggade mycket på den här sidan och i min Am bok som jag fick av körskolan.

Jag klarade provet på första försöket med god marginal.

Men glöm inte bort att du måste förstå varje fråga och svar så att du inte bara sitter och klickar dig igenom dem. Läs den lilla förklaringen till varje fråga du får när du rättat dem.

Du kommer att klara det bara du lägger ner tillräckligt med tid :)

/Agge

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Teoriprovet (hjälp mig)

Inläggav Gäst » 22 apr 2013 19:03

Okej tack så mycket för svar!, då ska jag fortsätta med att träna här och även läsa lite till ur boken jag fick av körskolan :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Teoriprovet (hjälp mig)

Inläggav Gäst » 23 apr 2013 05:16

Helt rätt det du skriver att man måste förstå frågan OCH svaret!. Många klickar bara igenom testet utan att alltid förstå frågan och dess innebörd. Ibland kan de ju faktiskt svara rätt på ren tur!. Kommer så frågan tillbaka något omformulerad eller med andra svarsalternativ är man helt ställd!. Och man förstår ingenting!.


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"