ska göra provet... nervös

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
Gäst

ska göra provet... nervös

Inläggav Gäst » 11 jun 2015 17:18

hej!

Nu är det så att jag ska göra trafikverkets prov om några dagar.
Jag har pluggat här nu ett tag och får godkänt på ungefär var enda prov, jag är rätt självsäker men jag undrar bara hur är proven uppbyggda.
Liknar de proven här på hemsidan eller är det helt annorlunda?

Skulle uppskatta ett svar :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: ska göra provet... nervös

Inläggav Gäst » 11 jun 2015 17:37

Gjorde provet nyligen och precis som du hade jag klarat galant på denna sida. På trafikverket är det helt annorlunda. Det var i mitt fall kanske max 10 frågor som var direkt mc relaterade, resten var, förutom skylt frågor, rena trafikfrågor. Kändes mer som jag skulle ta ett vanligt B körkort. Missade tyvärr då jag hade två fel för mycket, men på't igen bara. Tips är att plugga mycket om vägmärken.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: ska göra provet... nervös

Inläggav Gäst » 11 jun 2015 19:50

Den här tråden är relaterad till EU-mopedkörkort - behörighet (AM) och inte till MC behörighet, det finns en egen tråd för det. På körkort.se ingår också bil frågorna, samt vägmärken när man pluggar körkortsteori för MC behörighet, verkar som du helt har missat det och bara pluggat motorcykelkörkortsfrågor!

Det står även klart och tydligt följande under frågorna när man är inloggad för MC teori på körkort.se

På teoriprovet kommer en rad frågor som är allmänna och inte specifikt MC-relaterade. Det är oerhört viktigt att plugga även på dessa frågor för att få en komplett teoriutbildning och lyckas på teoriprovet.


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"