AM vägverks prov

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
Gäst

Re: AM vägverks prov

Inläggav Gäst » 26 maj 2010 12:24

Hur mycket luft skall en moped ha då? Skall göra provet om 2 timmar, har inte stått något i min bok om hur mycket, har inte stått något om motorn förutom effekten

Användarvisningsbild
Samir

Re: AM vägverks prov

Inläggav Samir » 26 maj 2010 16:14

Samma som fråga hur mycket luft den skall ha: Jag fick 51 poäng, godkännt var 52!!!! FATTA JAG BLEV SUR inte minst ledsen

Användarvisningsbild
Simon.A

Re: AM vägverks prov

Inläggav Simon.A » 26 maj 2010 18:48

Jag fick 49 rätt, och man behövde 52 för att bli godkänd. Men jag blir så jävla sur på dom som har gjort provet. Jag hittar nästan ingenting i boken som var med på provet, och jag fick 70/70 på testerna på trafikskolan. Men frågorna som var på trafikskolan var inte alls lika frågor som kom på provet. Det handlar nästan bara om att chansa och få över 52 poäng. Det lär man sig inget av. /En sur kille.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: AM vägverks prov

Inläggav Gäst » 26 maj 2010 21:50

Hej

Nu har jag gjort samma prov 3 gånger och har fortfarande inte klarat av det :evil:
första gången hade jag 49p, andra 48p och nu idag bara 47p. Man blir så jäkla sur när man får reda på att man bara hade ett par poäng från att klara det...
Nu äntligen har jag hittat till denna sidan och ska öva i tre veckor innan jag ska göra om det för den fjärde gången.
Nu efter attman har gjort det 3 gånger så kan man nästa provet, vilket är ganska bra då man vet vad man har haft fel på mest så man vet vad man ska öva på mkt.

Till er som inte klarat det än, det är bara att öva på och gå vidare om man inte klarar det, till er som inte har gjort det än kan jag tipsa om att öva MYCKET innan...


Peac and Love
Benne

Användarvisningsbild
Jocke

Re: AM vägverks prov

Inläggav Jocke » 27 maj 2010 06:23

Ett sätt är,att försöka hitta så många OLIKA prov som möjligt!. Håller man bara på med samma hela tiden,så finns risken,att man "lär" sig frågorna. Och svaren!. Och då kan det bli svårt,när man får frågor,som man aldrig sett tidigare eller som har en annan formulering än den man är van vid!

Användarvisningsbild
gäst

Re: AM vägverks prov

Inläggav gäst » 27 maj 2010 13:56

Hej, jag håller med Jocke. Träna på frågorna på denna sida och läs teoriboken så går det nog bra. Jag klarade teorin utan några problem.
Lycka till!
G

Användarvisningsbild
JesperSvensson

Re: AM vägverks prov

Inläggav JesperSvensson » 28 maj 2010 16:46

Tjena jag har börjat med proven igen efter ett uppehåll sen i december. I måndags fick jag också det tråkiga resultatet 51/65.
Det jag kan säga är att även att du känner dig sjukt säker så måste du lägga ner tid på varje fråga, och det viktigaste av allt, Ha flyt, få rätt frågor..

Användarvisningsbild
Jocke

Re: AM vägverks prov

Inläggav Jocke » 28 maj 2010 17:13

Helt rätt!. Det är viktigt,att verkligen läsa frågan noga,så att man vet vad det frågas om!. Jag menar,att man på provet kan få en fråga som man "känner igen" och vet svaret på. MEN så frågas det om något annat och har man då inte läst frågan ordentligt,så kan man åka på ett onödigt fel!. Jag känner till sådana fall.

Användarvisningsbild
JesperSvensson

Re: AM vägverks prov

Inläggav JesperSvensson » 31 maj 2010 18:24

Har klarat det nu, ni där ute som inte har gjort det, fortsätt kämpa på, och ge inte upp!

Användarvisningsbild
Lisa

Re: AM vägverks prov

Inläggav Lisa » 01 jun 2010 10:53

Det kostar väl att få göra provet?
Vad kostar det ?


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"