Klarade inte på första försöket!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Lova H
Klarade inte på första försöket!

Inläggav Lova H » 15 okt 2013 09:56

Jag klarade inte och allting kommer inte från den här sidan så ni måste läsa på dom andra koderna också! :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Klarade inte på första försöket!

Inläggav Gäst » 16 okt 2013 07:15

Tråkigt att du missade. "Felet" som många gör är,att hela tiden köra samma prov utan närmare eftertanke!. Det innebär bl a att man faktiskt kan svara rätt,utan att veta,varför det är det svaret som gäller!. Ren tur alltså!. När sedan en liknande fråga kommer med en annan formulering,så blir man helt ställd!. När man kör samma prov och konstaterar,att man "kan" detta,så blir man givetvis nöjd och glad! Självförtroendet är på topp!. Kommer sedan liknande/samma frågor på provet,så går det kanske vägen. Men många menar,att de kände inte igen frågorna alls!. Och DET är faktiskt något som händer ganska ofta!. Läs frågorna OCH svaren,återkoppla till boken så att du förstår,varför det är just det svaret som är det rätta!. Lycka till nästa gång!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Klarade inte på första försöket!

Inläggav Gäst » 17 okt 2013 18:38

Jag tyckte många av frågorna på teoriprovet va likadana som dom här. Några var exakt och några med andra formuleringar.

Men det gäller bara att tänka logiskt och verkligen förstå varför det är så. Så kallad djupinlärning!
Det hjälper en mycket.
Det hjälpte mig att plugga djupare in på frågorna och sen att läsa svaren på alla frågor man gjorde för att förstå!

Användarvisningsbild
Tin R

oroligt att klara ej teoriprov trots försöka olika sidor

Inläggav Tin R » 10 apr 2014 12:42

Jag köpte och försökt med alla möjliga sidor körkortfrågor på nätet, men det hjälpte mig inte att få godkänt från trafikverket. hoppas denna sida kan lösa mitt problem.

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"