Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Mirlo

Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Inläggav Mirlo » 16 jun 2010 12:05

Hej!
Jag är bara lite nyfiken. Snart ska jag börja övningsköra på en trafikskola. Är det bättre att man ska övningsköra med en kvinnlig eller manlig trafiklärare? Vad tycker ni?

Tack!

Mirlo från Malmö

Användarvisningsbild
Emil

Re: Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Inläggav Emil » 16 jun 2010 14:05

Hejsan Mirlo

jag har tagit två körlektioner nu. Den första med en manlig lärare och den andra med en kvinnlig.

Tyckte inte att det va någon direkt skillnad. Skulle tro att personkemi är viktigare.

Användarvisningsbild
Peter F

Re: Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Inläggav Peter F » 16 jun 2010 17:40

Hej Mirlo, mycket intressant fråga!

Jag skulle själv nog välja en trafikskola som har en kvinnlig trafikskollärare. Vet inte varför men tror att kvinnor är mer noga än män. Det skulle för mig kännas tryggare att övningsköra med en kvinna. Hmmm men detta kanske bara är gamla fördomar!

Peter F

Användarvisningsbild
Nicke

Re: Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Inläggav Nicke » 16 jun 2010 17:41

Valde du lärare själv eller blev du "tilldelad" en ledig? Det bör ju inte vara någon skillnad,men en del vill av olika anledningar ha en manlig och en del en kvinnlig! När du nu kör kommande lektioner,kommer du då att hålla dig till en lärare?

Användarvisningsbild
Emil

Re: Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Inläggav Emil » 17 jun 2010 18:06

Jag valde trafiklärare själv första gången. Andra gången jag kom dit så va min lärare alltså han jag körde med första gången sjuk så då frågade dom om jag kunde tänka mig att köra med en annan lärare och då blev det den här kvinnliga läraren. Jag tror jag fortsätter att köra med henne. Stämningen i bilen va lite mer avslapnad, men annars va det ingen skillnad tyckte jag.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Inläggav Gäst » 12 jun 2013 14:19

Manlig eller kvinnlig trafiklärare är oväsentligt i sammanhanget. Det som är väsentligt är att trafikläraren i fråga är kunnig, engagerad och kan ta i varenda fel man gör direkt. Det gjorde min grekiska trafiklärare Georgios. Han kan hittas på mobilen 070 769 10 70. Om du är från Stockholm.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kvinnlig eller manlig trafiklärare?

Inläggav Gäst » 26 jun 2014 12:13

personligt kemi är viktigast.. Kön spelar ingen roll. Provade flera lärare. Duktig lärare har ingen kön :D


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"