Uppkörning säkerhetskontroll

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Kirtap

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav Kirtap » 13 aug 2010 15:08

Kanske la tråden i fel kategori, ber i så fall om ursäkt!

Användarvisningsbild
Anna...

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav Anna... » 16 aug 2010 09:16

Under menyn "Körkort" här på sidan så finns det en länk där det står vad säkerhetskontrollen innehåller och sen också en video som visar hur du utför den. Ta en titt där så tror jag att du får koll på hur du ska göra. Lycka till.

Användarvisningsbild
Nicke

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav Nicke » 16 aug 2010 10:20

Säkerhetskontrollen kan skapa lite stress!. Försök att ha ett system i det du gör. Då är det bl a lättare att komma ihåg vad du tittat på och vad som står i tur!. Detta kan vara svårt, om man kutar runt som en skållad råtta!.
Man talar om "dimljus resp dimbakljus". Det är väl tveksamt om dessa ingår i kontrollen,eftersom de inte tillhör den utrustning en bil måste ha?. Det kan väl också hända kanske,att prövaren ber dig kolla ALL belysning som finns på bilen,men då handlar det om något helt annat!. Dimljusen finns bevisligen på bilen! (kanske). Hur är det med detta?

Användarvisningsbild
tovi

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav tovi » 04 maj 2011 06:41

hej,
Jag har gjört uppkörning .Han fraga på mig om olika vätskor.

Användarvisningsbild
Sandra

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav Sandra » 04 maj 2011 21:10

Klarade du din uppkörning? Vilka vätskor frågade inspektören dig om. Var man fyller på olja, sploarvätska och typ bromsolja eller var det något mer, kanske var man fylller på destillerat vatten i batteriet. Jag har min uppkörning i slutet av månaden och börjar redan bli nervös. Hur gick det på teoriprovet fixade du det?

Användarvisningsbild
tovi

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav tovi » 05 maj 2011 20:04

hej sandra,
jag klarade uppkörning .han frågade på mig om vad ska fylla i på kylarvätska..det är vatten och glykol. sen han frågade också på motor olja,och bromsvätska inte så svart på dig för att du är svensk..jag är inte svensk ,jag kommer från asien.På teori jag gjört två gånger men inte godkänds,,nästa vecka jag ska göra igen.det är svart på mig på språket.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav Gäst » 02 jun 2011 19:15

:D Det kan kanske också hända att han vill se om du vet var du kontrollerar och fyller på vätska till styrservon!.

Användarvisningsbild
Anonym

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav Anonym » 10 jun 2011 08:58

Hej,

Jag hade uppkörning igår. Spöregnade så fick kolla vindrutetorkare, spolarvätska samt broms, behövde inte gå ur bilen. :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning säkerhetskontroll

Inläggav Gäst » 10 jun 2011 09:16

Grattis!. Det är ganska vanligt,att om det t ex ösregnar eller snöar,så vill dom inte fnatta omkring utanför bilen!. Det du fick göra,är ganska vanligt!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"