hur snabbt bättre resultat?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
zorre
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 apr 2011 08:31

hur snabbt bättre resultat?

Inläggav zorre » 28 apr 2011 08:34

hej! hade problem med att plugga körkorts teori så blev medlem här. har tagit några test resultaten är väl okej men fortfarande inte bra nog. hur snabbt gick det för er att få bättre resultat?

är lite nervös... hehehe... men det ska nog gå bra ändå :) :) :)

gäller nog bara att lägga ner liiiite mer tid så... iaf roligare än att plugga i ngn bok det här.

Användarvisningsbild
Ludde

Re: hur snabbt bättre resultat?

Inläggav Ludde » 28 apr 2011 08:48

Jag tror det är viktigt att man också läser kommentarerna och förklarningarna som finns till de flesta körkortsfrågor, även om man har svarat rätt på aktuell fråga finns det oftast mer info att hämta i kommentaren som jag tror man har stor nytta av när man skriver det riktigt teoriprovet. Jag har pluggat här i cirka en månad och har ökat mina resultat hela tiden, när jag började låg jag runt 65% rätta svar, nu har jag nästan alltid godkännt på både övningar och prov.

Användarvisningsbild
zorre
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 apr 2011 08:31

Re: hur snabbt bättre resultat?

Inläggav zorre » 28 apr 2011 10:17

okej tack så mycket :)

det låter ju riktigt bra jag ligger själv på runt 62 eller nått sånt

tack för tipset, ska kolla mer på kmmentarer och så sen ska jag nog fixa teorin utan problem :)

Användarvisningsbild
Jocke

Re: hur snabbt bättre resultat?

Inläggav Jocke » 28 apr 2011 10:27

Helt rätt! Det är viktigt,att man inte bara nöjer sig med att ha svarat rätt!. Man kan ju faktiskt haft "tur"!. Därför är det viktigt,att man läser kommentarer och förklaringar, så att man sätter sig in i dels frågan och dels hur man svarat och varför!. Risken finns,att man på provet får "samma" fråga,men med en annan formulering och där de frågar något annat än du är "van" vid,och att du då blir helt ställd,om du har bristfälliga kunskaper i ämnet!.

Användarvisningsbild
zorre
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 apr 2011 08:31

Re: hur snabbt bättre resultat?

Inläggav zorre » 28 apr 2011 12:10

okej tack så mycket jocke och ludde! nu vet jag vad jag ska satsa på mer, se till att få en bred överblick och läsa alla kommentarer! tack igen!

Användarvisningsbild
zorre
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 apr 2011 08:31

Re: hur snabbt bättre resultat?

Inläggav zorre » 09 maj 2011 10:02

går allt bättre och bättre :)

teoriprov nästa vecka, men nu börjar jag faktiskt känna mig rätt säker :)

Användarvisningsbild
rockenroll

Re: hur snabbt bättre resultat?

Inläggav rockenroll » 09 maj 2011 11:08

Hoppas, Zorre, att du ska klara det!

Jag klarade mitt för en månad sen...hip hip hurraaa

Användarvisningsbild
zorre
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 apr 2011 08:31

Re: hur snabbt bättre resultat?

Inläggav zorre » 09 maj 2011 12:59

grattis :)

jag tror att det ska gå bra, får över 80% på proven nu för det mesta så gäller bara att inte stressa upp sig när man väl skriver :)


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"