Ta körkort - för dyrt?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Korkort_se
Site Admin
Inlägg: 74
Blev medlem: 13 jan 2010 12:44

Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Korkort_se » 09 maj 2011 10:12

På vår verkar det som om de flesta tycker att det är . Vad tycker ni, kära forumläsare, om hur mycket det kostar att ta körkort? Är det för dyrt eller är det kanske lagom att man får betala det man får betala för körlektioner, avgifter till Transportstyrelsen/Trafikverket och dylikt?

Diskutera gärna här!
Med bästa hälsningar, Körkort.se

Användarvisningsbild
Carro

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Carro » 06 nov 2011 17:40

Kosta vad det vill!
Man har ju det livet ut :)

Användarvisningsbild
Bromsaren

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Bromsaren » 06 nov 2011 22:14


Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 12 apr 2012 10:12

Jo, det är alldeles för dyrt om man tänker på att det är inte en lyxgrej.
Ingen tar körkort bara för att roa sig några dagar.
Man kan vara utan en skidresa i Alperna men det är svårare att vara utan ett körkort.
På samma sätt:
Man kan vara utan en skidresa i Alperna men det är svårare att vara utan en läs och skrivkunnighet.
Hur långt kommer man utan att kunna läsa? Inte långt, särskilt om man ska kunna arbeta osv.
Hur långt kommer man utan körkort? Lite längre men inte tillräckligt speciellt om det behövs för arbetet.

Så här långt, 2012, så borde det vara en del av utbildningen på gymnasiet.

Användarvisningsbild
bubicca

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav bubicca » 13 apr 2012 20:31

Jag gjorde allt privat... ok de grejerna man ska betala, då betalar man liksom riskettan , halka osv. Men om man kuggar då är det ör mycket att betala teori eller uppkörning flera gånger ... verkligen ... men aaa.. vet inte .. nu har man körkort och uppskattar detta som f.. :)

Användarvisningsbild
Lurifaxen

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Lurifaxen » 14 apr 2012 05:53


Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 21 feb 2013 12:51

Tycker helt klart det är på tok för dyrt att ta körkort, har redan gjort av med kanske 15 lax och kommer säkert behöva att slösa femtusen till eller så innan jag har mitt kort i handen... sjukt dyrt ju :/

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 06 mar 2013 15:13

Tycker också att det är för dyrt... börjar räkna nu och är osäker om jag kommer att ha råd att ta körkort, eftersom det kostar så sjukt mycket!

Användarvisningsbild
Chawanluck D
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 mar 2013 22:32

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Chawanluck D » 06 mar 2013 22:49

Dyrt som fan!!!.... :cry: man betalar igen och igen om man klara ikke förprov - uppkörning. Det är skit Sjuk!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 11 mar 2013 09:12

Håller absolut med om att det är för dyrt... tur i alla fall att det finns sajter som denna, då slipper man ta svindyra teorilektioner också,...


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"