Ta körkort - för dyrt?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 09 dec 2013 13:43

"Särskilt när körskolorna bara vill mjölka pengar ur en". Du vet tydligen hur alla trafikskolor bedrivs,eller hur?. 2006 slutade jag efter att ha drivit skola sedan 1972. Mycket framgångsrikt både vad gäller utbresultat som popularitet bland eleverna!. Bra statistik och låga priser!. Vi körde aldrig elever mer än vad som var nödvändigt! Ibland tvingades vi till och med övertyga elever om,att de körde tillräckligt bra! De ville köra mer!.
Liksom när det gäller annan verksamhet så finns det även inom trafikskolebranschen mer eller mindre seriösa företag. Men att generellt påstå,att skolorna vill mjölka eleverna på pengar,är rent oförskämt och saknar täckning!. Avslutningsvis,det är egentligen betydligt mer "lönsamt" att släppa upp elever så snabbt det går,istället för att sitta och harva med en elev som kör tillräckligt bra!. Den tiden kan man istället använde till dem som verkligen behöver körtider!. Tyvärr släpper därför vissa skolor upp elever som inte är fullärda,och när dessa givetvis kuggas så skyller man på förarprövaren!. Men skolan får ett "gott" rykte om att inte hålla eleverna,men att dessa sedan kuggas oftare på den skolan kommer aldrig fram! Jag har sett exempel!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 24 apr 2014 11:08

Tyvärr tycker jag också att det är sjukt dyrt att ta körkort. Fler o fler jobb kräver att du har körkort och många ungdomar har tyvärr inte råd att lägga ut de summor som krävs.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 29 maj 2014 09:15

Man borde lägga in korkorts undervisning i skolundervisningen i 9an och kunna få körkort när man är 16 som i USA .


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"