Meningslös uppkörning

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Linginist
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 dec 2020 09:11

Meningslös uppkörning

Inläggav Linginist » 25 dec 2020 15:40

Jag är inte färdig med alla delmoment, har 82%. Bland annat fattas parkering. Både min trafiklärare och chefen på körskolan sade till mig att de tycker att jag ska köra upp. Eftersom jag själv var tveksam frågade jag flera gånger om jag var redo. JA, var svaret. Åkte iväg på en uppkörning i förrgår, vilket blev en mycket jobbig upplevelse, som slutade i kuggning.
Jag ifrågasätter körskolan handlande. Ska man verkligen råda en elev att köra upp som inte är godkänd och klar på alla delmoment i utbildningen? Om jag hade följt min magkänsla hade jag sluppit uppleva en mycket jobbig uppkörning. Nu har jag helt tappat både lusten att köra bil och självförtroendet.
Annkatrin

Användarvisningsbild
Professorn

Re: Meningslös uppkörning

Inläggav Professorn » 28 dec 2020 21:48

Ibland hände det,att jag träffade på elever som var osäkra i allt de gjorde! Och givetvis även då det gäller bilkörning! Ett flertal gånger har jag tvingats lägga stor möda på,att övertyga dessa elever om att de faktiskt kan köra,även om de själva inte känner det så! Så man kan då fråga sig,NÄR känner sig den eleven "säker"? Å andra sidan kan man då skylla på läraren,om man råkar missa provet!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"