Uppkörning! Tips

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning! Tips

Inläggav Gäst » 09 nov 2013 13:32

Mitt råd är,kör så mycket du kan i Växjö,så du blir bekant med stan. Och varför inte köra en lektion på en trafikskola och få en del tips!. Kan vara vanskligt att köra upp i en stad man aldrig kört i tidigare!. Ett bra sätt är,att köra till den plats som provet utgår ifrån!. Så du får någon lokalkännedom!. Lycka till!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning! Tips

Inläggav Gäst » 20 nov 2013 12:19

Hej!
Är det finns någon som vet på vilka vägar gör man uppkörning i Linköping??? :oops:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning! Tips

Inläggav Gäst » 23 jul 2014 15:42

körde fel i rondellen? hur gjorde du då körde åt fel håll eller vad?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning! Tips

Inläggav Gäst » 28 jul 2014 15:06

bara en fråga hur kan man köra fel i en rondell?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning! Tips

Inläggav Gäst » 10 aug 2014 11:17

Tror att det handlar om placeringen, Även i vissa rondeller så finns två olika filer, en inre och en yttre. Vid vänstersväng i en rondell så handlar det om att hålla sig till den inre filen och därefter byta ut mot den yttre lite innan just utfarten från rondellen.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning! Tips

Inläggav Gäst » 12 aug 2014 08:56

Hade lektion igår med min lärare som informerade om något som enligt mig inte har setts någonstans på nätet.

Enligt honom som varit med på många uppkörningar så får inte inspektören eller vad han/hon nu heter kugga dig på att du kör fel när du ska läsa skyltar. Du kan alltså köra fel hur mycket du vill utan att inspektören ger dig underkänt för detta. Men förutsatt att du kan vända och ta dig till det ursprungliga målet.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning! Tips

Inläggav Gäst » 12 aug 2014 12:13

Tror nog det är en sanning med modifikation!. Kan man inte följa de anvisningar man får,så hänger man en aning löst!. Dvs att följa skyltar!. Kör man hela tiden "på gränsen" så KAN detta vara avgörande!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"