TRAFIKVERKET FARSTA

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Malin E18
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 sep 2014 20:28

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Malin E18 » 06 sep 2014 20:33

Hej jag känner flera som körtupp i Farsta!
Vist är det tufft men det är det hela Stockholm.
Jag ska köra upp i Farsta 8-)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 11 okt 2014 20:56

Körde upp för andra gången i Farsta i måndags och fick Godkänt. Lite smått förvånad att folk skriver att dem är strikta/otrevliga osv. Båda instruktörerna jag hade var hur trevliga som helst, första körningen kuggade jag för han tyckte jag kunde kört lite mer defensivt men att manövrering, växling osv ändå var bra.

Andra körningen trodde jag att jag kuggade också, för jag fick ca 4 motorstopp varav ett som jag inte ens märkte och han fick påpeka att jag behövde starta motorn på nytt när jag försökte gasa, haha.
Sen skulle jag göra ett körfältsbyte där det fanns en spärrlinje. hann lägga mig med däcken PÅ linjen innan jag kom på mig själv, avbröt filbytet och svängde ut tillbaka till min ursprungliga fil. Trodde garanterat att jag skulle få icke-godkänt, men klarade mig iaf =)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 17 apr 2015 15:39

Nån som är utrikes födda ska inte boka uppkörning i FARSTA sånt upplevde jag från inspektörer efter 5 gg i Farsta special idag kl.13:50 automat.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 19 apr 2015 13:53

Hej!
Körde up för andra gången i torsdags och klarade det. Upplevde inte alls att det skulle vara svårare eller att de Om arbetar där är otrevliga.


Hur menar du med att "folk med en annan etnisk bakgrund inte ska köra upp i Farsta?
Känner många som Ivar en annan etnisk bakgrund som tagit körkort där galant.

Användarvisningsbild
Zara J
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 apr 2015 19:33

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Zara J » 12 maj 2015 19:14

jag körde upp i Norrtälje och den ena kuggade mig på döda vinkeln allt annat perfekt den andre kuggade mig på vänstersväng då jag hade lastbil bakom så tyckte hon jag kunde "gjort mig av med den innan sväng" annars allt bra tredje gg blev jag godkänd och det enda hon sa så va träna mer på att backa :D nu är det helvetes teorin kvar har kuggat på den fem ggr nu så imorgon är det 6 ggr och nu har jag kämpat med denna sida i en vecka

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 26 jul 2015 01:15

Hade uppkörning i södertälje för 2v sen och kuggade pga miljökörning..
Har bokad enda lediga tid som är i farsa på måndag..

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 27 jul 2015 12:44

Ett tips om just miljökörningen är att du kan hoppa över en växel, det brukar dem gilla! Lycka till :)


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"