TRAFIKVERKET FARSTA

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 05 jun 2014 16:51

Körde upp i jakobsberg idag, gick välldigt lätt och blev godkänd.Ja behövde bara köra lite motorväg o några rondeller och backa runt ett hörn =).Bilarna där e väldigt lättkörda också, ja kuggade en ggn när ja körde upp i sollentuna fick typ 2 motorstopp. Kolla upp i förväg vilka bilar dom har hjälper väldigt mycket om man e va vid bilen man ska köra upp med.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 05 jun 2014 19:18

Blev du underkänd på två motorstopp?? Det brukar man inte bli!. I vilka situationer då?.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 11 jun 2014 08:23

KÖR INTE UPP I FARSTA. jag har kört i princip enbart med körskola samt hemma för att få upp körvanan. Idag körde jag upp i farsta och var helt övertygad om att jag klarat det, gjorde inga ''allvarliga'' fel vilka man ska bli kuggad för. Hennes motivering löd '' se dina möjligheter och våga gasa'' blev alltså underkänd för att jag valde att inte svänga vänster på landsväg när jag hade både mötande och bakomvarande trafik utan valde att åka 50 m fram för att vända i en rondell och inte hindra trafiken, och eftersom jag kan området visste jag att det inte var långt till rondellen. Enligt henne kunde jag utfört vänstersväng, jag svarade att det är upp till mig att bedömma ifall jag anser att jag kan utföra det bättre om jag vänder om anpassar jag bara min körförmåga. Och sen tyckte hon minsann det inte var okej att köra 65 tidsvis på en 70 väg eftersom det var alldeles för långsamt! PAJAS, har talat med min trafiklärare som ringt farsta flera gånger förut och klagat på att dem är för petiga med vissa saker, det handlar om hur du kör och hanterar fordonet, vilket jag uppenbarligen visade att jag kunde.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 11 jun 2014 15:54

Tråkigt att du kuggade. Tyvärr är det ganska svårt för oss utomstående att bedöma resultatet eftersom vi inte var med!. Men det låter som att det var en aning petigt!. Men det finns faktiskt en del förarprövare som är fjärran från verkligheten!. Det skall vara precis rätt!. Man kan se det ibland på deras godkännandeprocent!. En del har 70-80 % G emedan andra har 60-70 %!. Det är inte helt rättvisande men ger en liten hint om att de bedömer olika!. Jag har ett exempel där en prövare hävdade.att man inte får backa ut på en 90-väg när man t ex vänder!.Det beror ju på omständigheterna!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 13 jun 2014 13:10

Hej hej alla, jag rekommenderar starkt att köra upp i Farsta, det var typ lättaste området jag någonsin har kört upp i. Inga krångligheter. Tidigare har jag kört upp i Sollentuna och Jakobsberg men jag blev alltid kuggad på småa fel, som sagt jag rekommenderar FArsta, inspektörerna var verkligen jättetrevliga. Det verkar som om Sollentuna kräver felfria körningar!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 21 jun 2014 17:03

Hej!
Till den som blev kuggad för att du körde till en rondell 50 m bort istället för att svänga där inspektören ville. Jag blev också kuggad på exakt samma sak i Farsta. Min körlärare sa att det är ett ställe som många kuggas eftersom vägen är dåligt skyltat. Jag blev dessutom också kuggad på att köra för långsamt. Annars var det inget, men jag inser att om jag ska göra ett försök till så kommer det inte bli i Farsta.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 13 jul 2014 19:36

Fy faan asså! Har uppkörning i Farsta om 2v och är så jääävla nervös efter att ha hört allt om hur tuffa och omöjliga de är och läst allt här.. Usch känns inte bra :(

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 14 jul 2014 05:58

Bry dig inte om det!. Det är de som inte klarar sig som avreagerar sig mot förarprövaren här på sidan!.De kanske helt enkelt körde skitdåligt men vill inte erkänna det? Eller har helt enkelt inte fattat det?. Strunta i detta och bara kör!. Tänk istället på,att de flesta klarar sig och man behöver faktiskt inte köra helt "prickfritt" som många tror!. Lycka till!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 19 jul 2014 14:46

Jag har gjort uppkörning sex gången i Jakobsberg, de är jätte hårda. Inspektör är inte trevlig. Jag orkar inte mer, alltså jag blir nervös nu . Har ni någon bra tips?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: TRAFIKVERKET FARSTA

Inläggav Gäst » 19 jul 2014 14:52

Hur länge har du tränat ? Bli du inte nervös innan du gör uppkörning?


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"