Klarade körkortet på första försöket!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
weiii
Klarade körkortet på första försöket!

Inläggav weiii » 24 nov 2011 20:06

Klarade teorin igår och körningen idag! Båda på första försöket :)
Trodde dock att jag skulle kugga på båda delarna..
På teorin var där flera frågor som jag inte alls kände igen.. sånt som aldrig nämnts här. Men gäller att ha sunt förnuft också =)
Körningen kändes som den gick åt h*lvete men tydligen inte :D

Användarvisningsbild
Ayse

Re: Klarade körkortet på första försöket!

Inläggav Ayse » 24 nov 2011 21:56

Hej!jag bhöver tips och råd ,vad är det viktigast att tänka på , ner man gör uppkörningen. Tack vart nånstans är det bra att göra uppkörningen tycker du.

Användarvisningsbild
tessiie_

Re: Klarade körkortet på första försöket!

Inläggav tessiie_ » 25 nov 2011 21:46

Hej!
Jag vill besvara nedastående fråga. För mig har det inte gått lika bra med körkortet som för nedastående person vid namn "weii", jag har kört upp och gjort teoriprovet två gånger vardera, har inte klarat något teoriprov men klarade sista uppkörningen. Nu har jag två månader på mig att klara teorin också och ska göra ett tredje försök på teoriprovet nu på onsdag.

Jag vet inte vilken del av Sverige du som frågar om uppkörning bor i men jag bor i alla fall i uppland och har gjort mina uppkörningar i Sala vilket jag verkligen kan rekommendera. Det är en lagom stor stad och det är ganska lätt att klara sig(den gången jag inte klarade mig körde jag som en kratta). Kör man i en storstad blir det svårare eftersom det såklart är svårare att köra i en större stad. Ju mindre stad ju lättare att klara uppkörningen alltså!!!

Vad man ska tänka på är att kolla upp/fråga om precis ALLTING man inte förstår när man läser i körkortsboken eller gör tester på datorn. Att göra tester på många olika sidor är också bra. Man kan låna spel på bibblan, göra dem här på korkort.se, gratis teori.se med flera. Sök på google! Jag har köpt fullt medlemskap på korkort.se vilket jag rekommenderar starkt! Jag har gjort nästan alla testerna här(har hälften av vägmärkena kvar bara) och har fått godkänt på alla tester utom tre men bara på andra försöket har jag fått godkänt på de tre också.

Det tror jag beror på att här finns det alltid förklaringar till frågorna vilket gör att man fattar varför det är på ett visst sätt, istället för att man bara måste lära sig att det är så.

Vet att det blev väldigt långt men dessa är mina bästa tips och jag tror verkligen att de funkar, till skillnad från de metoder jag haft inför de två tidigare proven(som uppenbarligen inte funkade! :D )

LYCKA TILL!!! :)

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"