haifawahby

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
too2too2@hotmail.com
haifawahby

Inläggav too2too2@hotmail.com » 05 feb 2012 13:28

Förvirrad :( vet inte vad jag ska göra längre?
Har pluggat boken samt massa tester i skolan! men klarade inte provet:(
Klarade uppkörningen galaaant o så har jag 2 mån på fixa teorin!!
Det finns hur mycket som helst o köpa nuförtiden,,,här o där?
Så nu e frågan vad el var ska man lägga ut pengarna på?Ex bonniers,vägverkets egna tester,,,denna el vad ?
Snälla rara nån kan tala om för mig hur ska jag gå till vägar utan att bli ännu mer förvirrad ?har prov om en vecka igen!
Alla svar e välkommna,Tips någon ängel !

Användarvisningsbild
Gäst

Re: haifawahby

Inläggav Gäst » 07 feb 2012 10:13

Hej, jag pluggade här med lite hjälp av körkortsboken och klarade på första försöket, så jag skulle rekommendera denna tjänst, har dock inte testat de andra men körkort.se var riktigt bra! Hur som helst, tror att det viktiga är om du pluggar här att du ordentligen läser svaren tillf rågorna och sätter dig in i den bakomliggande teorin, då ska det gå hur smidigt som helst!

Användarvisningsbild
Kollen

Inläggav Kollen » 07 feb 2012 16:41

De råd du ger är helt klart bra! Det är viktigt,att inte bara nöja sig med,att man svarar rätt!. I bland kan det faktiskt handla om en hel del tur!.Detta anser jag som jobbat som trafiklärare i över 30 år!.

Användarvisningsbild
Pontus

Inläggav Pontus » 19 feb 2012 15:40

Jag har kuggat två gånger på teorin nu -.- första gången hade jag 43 rätt och nu andra gången 51 :evil: ett förbannat fel ifrån godkänd!! Är lite sur på den här sidan för att när jag gör slutprovet här så får jag allid runt 60-62 rätt. Jag måste säga att frågorna hos trafikverket är MYCKET svårare än här....

Användarvisningsbild
Lurifaxen

Inläggav Lurifaxen » 19 feb 2012 18:36

Tråkigt att du bommade. Tyvärr är det så,att har man otur,så får man frågor som inte liknar dom som finns här!.
Därför är det mycket viktigt,att man också använder boken och sätter sig in i svaren här. Risken är,att man automatiskt lämnar sina svar,och vissa kan ju vara en ren gissning,fast det blir rätt!. Får man då en liknande fråga med en annan formulering kan man blir helt ställd! Man har inte sett den frågan tidigare!. Åtminstone inte den formuleringen!.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 20 feb 2012 09:40

När jag skrev märkte jag ockås att det var frågor som skiljde sig, men jag läste runt lite här på forumet, och fattar att det beror p.g.a. att kunskapsprovet är hemligstämplat, d.v.s. att man inte medvetet får kopiera frågorna utan att begå brott.

Det viktigaste är att verkligen sätta sig in i svaren också, för där finns teorin förklarat, gör man det så tror jag att man klarar sig mycket bra.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 29 apr 2013 18:34

Tror det är smart att göra test från flera olika ställen. Annars är nog risken att man vänjer sig vid språket och de frågorna man får och sedan blir chockad när man får provet som är formulerat på ett helt annat sätt!

Glöm inte att testerna är till för att du ska märka vad du behöver läsa igen. Hitta ett sätt att plugga som funkar för dig. När jag läser det jag har svårt för i boken måste jag omformulera, skriva ner och måla en bild. På så vis är det alltid nåt som fastnar, annars glömmer jag direkt.

Lycka till! 2 veckor kvar för mig!

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 29 apr 2013 19:58

Helt rätt!. Tyvärr tror jag,att alltför många gärna kör de tester som de vet att de klarar!. Det känns "bra" att få en bekräftelse på att man kan!..Men det kan också innebära,att man bara kan samma frågor med samma svar som man känner igen!. Möter man sedan frågor,som har en annorlunda formulering och andra omformulerade svar så riskerar man att bli helt ställd!.

Användarvisningsbild
Jimmy O1

Inläggav Jimmy O1 » 30 apr 2013 00:08

Det bästa man kan göra är att plocka upp boken och läsa teorin där och sen göra några prov på körkort.se, läs och åter läs!!!

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"