Uppkörning

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst
Uppkörning

Inläggav Gäst » 18 apr 2012 19:02

Hej

Jag har kört upp nu 5 gånger och har kuggat så klart jag har en ny uppkörning om några dagar och jag känner mig extrem nervös och har tappat hopp totalt :(. På mina tidigare uppkörningar har jag blivit underkänd på grund av små saker som alla vana förare gör också fel på. Jag vet inte om det är är verkligen jag som inte kan köra bil eller rent av otur som förföljer mig varje gång. Jag är rädd för att jag kommer att misslyckas igen och då lär jag inte ha någon ork kvar. Någon som har några tips på vad jag bör tänka på inför nästa och kanske sista uppkörningen??? :cry:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning

Inläggav Gäst » 18 apr 2012 20:58

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 19 apr 2012 11:18

Nej min körning påbörjade privat men de senaste månaderna har jag endast kört med trafikskola som inte hjälper till situationen så mycket. De säger att jag ska fortsätta göra körproven men de har inga körlektioner att erbjuda nu tills nästa månad då min 2 månaders period går ut. Jag blir så himla frustrerad och vet inte om det jag gör är rätt eller fel just och att hitta en ny trafikskola i det här läget känns inte särskilt bra för att jag är vid att köra med mina lärare på nuvarande trafiksola. Men när de beter sig på det sättet vill jag bara be dem att fara, det tror att de erbjuder lektioner genom välgörenhet, jag betalar faktiskt 700 kr i timmmen men ändå blir jag behandlad på detta sätt.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 19 apr 2012 19:54

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 19 apr 2012 20:36

Ja jag körme två olika lärare fast på samma trafikskola, jag harnogkört mer än 50 lektioner och min relation med de är väl okej men jagkänner int att de stöttar mig särskilt mycket och det tycker jag är jätte konstigt för att de bokar tid för för uppkörningoch säger att jag kan köra bil och jag borde ha haft körkortet nu. Jag ångrar verkligen att jag ens gick till dem från början. Jag brukar köra två till tre lektioner mellan varje körprov men denna gång så har jag nte körtnågot och det är 3 dagar mellan förra provet och den jag ska göra imorgon önska mig lycka till :(

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 20 apr 2012 14:30

Försök att inte tänka på de tidigare proven och bry dig inte om något enstaka fel!. Prövaren tittar på helheten och t ex ett motorstopp betyder inget! Han sitter inte och letar fel!. Det är oftast eleven som förstorar det hela,och tror,att nu är det klippt!. Lycka till!.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 21 apr 2012 11:02

Oturen förföljer mig fortfarande, jag vet inte vad som är rätt och fel längre när det kommer till körning igår blev min sjätte körprov kuggad också och jag börjar bli riktig deprimerad. Hon valde helt enkelt omöjliga uppdrag och det mesta lyckasdes jag med men hon kuggade mig för att jag bromsade lite sent vid rött ljus alltså jag körde inte miljövänligt :x och det andra fel var att jag fick backa runt ett hörn och det blev för många justeringar enligt henne jag bara körde fram en gång och det blev fel så jag gjorde om det och hon tyckte att det visade brist på backning :evil: jag vet inte och jag ska lägga av helt enkelt eller fortsätta. efter all tid jag har lagt ner på det här och hur det har påverkat min ekonomi känns det inte bra att sluta och ge upp. men jag har ingen tro på mig själv och detta tär på mig. Jag är less på uppkörningar :cry:

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 21 apr 2012 17:14

Tråkigt att du kuggade! Missar du på samma saker varje gång eller är det ständigt nya?. Och vad säger din/dina lärare?. Vilka råd ger dom?. Beror dina misslyckanden kanske till stor del på,att du blir nervös?. Det låter som att du sattes på en del "omöjliga uppdrag"?. Var det sådana saker du kanske inte övat så mycket på trafikskolan? Ibland kan det vara bra att göra ett uppehåll. Ta "time out" som man ofta säger inom politiken!. Jag är mycket intresserad av att hora reaktionen från läraren!.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 22 apr 2012 22:49

Den här gången var det helt nya saker faktiskt, en sådan liten grej som att backa runt ett hörn jag justerade två gånger innan det blev riktig bra och det tyckte hon var lite för mycket och det andra grejen var att jag körde på 70 väg och lyssnade på hennes istruktioner och bromsade "lite sent" enligt henne vid rött ljus det var inte alls så det fanns minst 400 m kvar när jag började släppa gasen och bromsa. Det blev som det alltså jag kunde inte påverka henne särskilt det verkade som att hon hade bestämt sig från början det synes uppenbart. Mina lärare på trafikskola verkar inte bry sig så mycket, det säger bara det gör inget kom och köp några lektioner till så löser det sig. Men jag tänker inte lyssna på dem längre och ska byta trafikskola. De verkar inte vara så pass seriösa och vill bara åt mina pengar. Det är därför jag ska vända mig till en annan trafikskola och köra intensiv lektioner så får jag se hur det ska gå då. Jag känner mig jätte lurad nu och besviken på min trafikskola och deras reaktion. Jag förstår inte varför de är så kalla och tänkar bara på det som gynnar dem. Det är verkligen synd för att alla pengar jag har spenderat har jag fått låna från CSN, jag är faktisk student, det är inget de tar hänsyn till :cry:

Användarvisningsbild
Bromsaren

Inläggav Bromsaren » 23 apr 2012 13:19

Hej!
Var det bara dessa två saker som du kuggade på?. Det låter märkligt!. Har du backat mycket på trafikskolan?. Vissa skolor lägger inte särskilt mycket tid på bl a backning.

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"