Privatist

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Renato
Privatist

Inläggav Renato » 14 maj 2012 10:16

Hej. Jag har hört många gånger att när man gör förarprovet som privatist, alltså plugat själv och bara med handledare, har man halverat sina chanser att klara provet. Att inspektörer, de som tar provet... inställer sig redan från början på att man inte ska klara provet. Detta kan inte stämma, heller hur? Har någon nåt erfarenhet om hur detta är...Jag är övertygat att om man varvar teori med praktik skall det inte vara nåt problem att klara provet. Även som privatist :ugeek:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Privatist

Inläggav Gäst » 14 maj 2012 13:04

Användarvisningsbild
Renato

Re: Privatist

Inläggav Renato » 14 maj 2012 19:59

Tack för ditt svar! Nu, har jag lite bättre uppfattning om varför det snackas om skillnaden mellan att vara en privatist och en trafikskoleelev. Jag skall andå försöka att ta mitt körkort på egen hand. Alltså, har inget annat val just nu p g a min ekonomiska situation. Men, om jag får möjligheter att ta ett par lektioner på en trafikskolan, då kommer jag att göra det. Jag började faktiskt som trafikskoleelev, men i längden blev det lite för dyrt för mig. Men, Jag skall göra mitt bästa för att klara provet!

Tack ännu en gång för ditt svar!

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"