Körskola suger ut pengar!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Re: Körskola suger ut pengar!

Inläggav Gäst » 03 mar 2015 12:29

> [quote="Julia"]
> Jaghade betalt 33000 SEK kör f.o.m.2008 dec.INGEN KÖRKORT trots 76 timmar. Ville
> anmälla MEN de bara skrattar(!)[/quote]

Detta är ju ganska uppenbart ett troll. Efter 33.000 kr (normalt ca 65 lektioner) hade nog t.o.m. trafikskolan gett upp, eller åtminstone anlitat en tolk under körningen.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Körskola suger ut pengar!

Inläggav Gäst » 03 mar 2015 12:57

Om du inte pratar svenska måste det ju ligga på dig att anlita en tolk som hjälper dig, alternativt att trafikskolan hjälper dig med att fixa en tolk, men kostnaderna för tolk måste du ju stå för.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Körskola suger ut pengar!

Inläggav Gäst » 04 mar 2015 06:51

Att köra med elever som inte förstår kan vara jobbigt och dra ut på tiden!. De förstår inte direktiv när man kör,de kan inte svara på någon fråga osv. Man måste ofta stanna och rita!. Jag har mött en hel del under mina tidigare drygt 33 år på trafikskola!. Kunde de inte språket så förvarnade jag om att det kan ta mycket lång tid,eller gav dem rådet att avstå. Men för många är uttrycket "lång tid" inget entydigt begrepp!. Vid ett tillfälle avrådde jag bestämt en drygt 50-årig kvinna från ett öststatsland som knappt kunde ett ord svenska. Hennes dominante make kallade mig bl a rasist vilket gjorde,att jag talade om,att upprepar han det ordet så polisanmäler jag honom!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"