Bilderna på teoriprovet

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Pierre R
Bilderna på teoriprovet

Inläggav Pierre R » 21 mar 2013 16:41

Tja!

Kom nyss hem ifrån ett teoriprov, fick 51 (självklart). Borde man inte kunna få godkänt på 51 om man redan klarat uppkörningen? Har man inte visat att man kan köra och kan reglerna då? :S

Det jag tänkte på när jag satt och gjorde provet var att bilderna som dom har för att visa va dom söker eller liknande är i BRUTALT dålig kvalitet, pixlar, upplösning! Det går ju knappt och skilja på vissa saker. Är inte det här ngt som borde va bättre?

Sen fanns det andra frågor som jag tyckte va väldigt luddiga t.ex (bild med text) "En älg springer ut på vägen, vad ska du göra?"

Nu kommer jag inte ihåg precis vad dom skrev men ngt i stil med.

A: Fortsätta i samma hastighet och köra förbi älgen
B: Sänka hastigheten och stanna, älgen kan springa emot bilen om blir rädd
C: Sänka hastigheten och ta till beredskap ifall det kommer fler älgar
D: dkndsjnds ( Kommer inte ihåg)

Dafuq är det för fråga liksom, en älg kan ju reagera hur som och självklart stannar jag tills ja ser att det är fritt och ser jag inga mer älgar så kör jag!?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Bilderna på teoriprovet

Inläggav Gäst » 29 jun 2014 18:31

Den här frågan undrar jag också över. Ska man verkligen stanna? Då finns det kanske risk att man blir påkörd bakifrån. Kan någon svara mig? Cyklisten

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Bilderna på teoriprovet

Inläggav Gäst » 29 jun 2014 20:39

själv hade jag svarat
C: Sänka hastigheten och ta till beredskap ifall det kommer fler älgar

Om de är rätt eller inte vet jag ej men borde va rätt :p
Iom att man hellst inte skall stanna helt om du inte är absolut tvungen.

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"