Förklaring någon?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Förklaring någon?

Inläggav Gäst » 29 maj 2013 13:40

Hej jag har den senaste utgåvan av körkortsboken och i den står det och jag citerar " Kylarvätskan ska bestå av hälften vatten och hälften glykol " detta stycke finns på sidan 144.

Jag gjorde ett av testen här på eran hemsida och fick då en fråga som löd.

" Vad skall finnas i kylaren?

A: Glykol

B: Vatten och glykol

C: Glykol "

Jag valde alternativ "B" eftersom det är vad boken säger, men när jag sedan rättar provet så får jag fel på frågan men svaret att det skulle vara alternativ "C" DVS Vatten.

Nu undrar jag varför boken säger en grej och sedan får jag fel när jag svarar så som boken lärt mig?


MVH // Förvirrad!

Användarvisningsbild
Korkort_se
Site Admin
Inlägg: 74
Blev medlem: 13 jan 2010 12:44

Re: Förklaring någon?

Inläggav Korkort_se » 29 maj 2013 16:48

Frågan var följande. Vad ska bilens kylsystem innehålla? Och de tre svarsalternativen var. A). Glykol och vatten
B).K-sprit och vatten C).Vatten Det rätta svaret i vårt system är Glykol och vatten och den förklaringen som finns till frågan som du ser när du går igenom ditt rättade prov är följande. Kylvätskan består normalt av hälften vatten och hälften glykol.

Jag utgår ifrån att du helt enkelt har besvarat frågan fel, du har klickat i fel svar och inte uppmärksammat det. Vill du lämna feedback på en specifik fråga så gör du det enklast när du går igenom dina svar och använder feedback funktionen, då kan vi enkelt se exakt vilken fråga och exakt vilket test det är kopplat till.

Vill också uppmärksamma dig på att det inte alltid är rätt i olika körkortsböcker som finns på marknaden, det är mer regel an undantag att böcker ibland innehåller småfel och tolkningsfel. Samt beror det också på vilken upplaga av boken man har, många hänvisar till böcker som är ett antal år gamla och då stämmer det inte alltid. Här på Körkort.se uppdateras och kontrolleras våra frågor regelbundet och felmarginalen här är mindre än i de olika körkortsböckerna. Upptäcker vi ett fel rättas det omgående av vår utbildningsledare.

Kör lugnt och Lycka till!
Med bästa hälsningar, Körkort.se


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"