Uppkörning i annan stad

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst
Uppkörning i annan stad

Inläggav Gäst » 08 aug 2013 15:30

Hallå hallå !

Kuggade min uppkörning imorse i samma stad som jag är född och uppvuxen i. Allt gick galant tills jag skulle backa runt ett gathörn, jag råkade släppa upp kopplingen för snabbt så bilen sköt sig iväg bakåt och halvvägs upp i en häck, har gjort samma manöver flera gånger men tabbade mig rejält denna gång, hon sa även att jag var för snäll i korsningar och inte åkte när det fanns tillräckligt stor lucka, skulle vara mer aggresiv där. Nu till mitt problem, då det inte finns några nya tider om man kommer ifrån en småstad som mig så fick jag boka ny uppkörning i en annan stad, d.v.s i Örebro. Har aldrig kört där inne och kommer knappast att hitta ut från parkeringen säkert men om någon har några tips gällande uppkörning i örebro typ om man ska tänka på nåt särskilt eller vart de brukar be en köra så skulle de uppskattas rejält !!

Tack på förhand :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning i annan stad

Inläggav Gäst » 08 aug 2013 19:14

Min erfarenhet är,att de brukar fråga om du hittar i stan. Om du gör det,så händer det,att de ber dig köra till en viss plats eller mot ett visst mål. Hittar du inte,så tala om det direkt,om de inte frågar! Annars kan du riskera,att hamna i problem. Hittar du inte så brukar de leda dig t ex följ gatan och sväng första som går till höger och liknande!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning i annan stad

Inläggav Gäst » 08 aug 2013 19:29

Okej tackar för tipsen :) har även hört att de kan försöka lura in en på enkelriktade gator men hoppas verkligen inte att de stämmer !!

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"