Jag har börjat på danderyds trafikskola.
Har kört där nu 2 ggr men jag står nästan inte ut med min lärare!
Hon lär mig fel saker!
Exempel:
Hon säger aldrig till hur bilen position ska vara vid vänster svängar eller när höger regeln gäller. Utan hon säger det efteråt till mig.
Sen att när man kommer till en stoppskylt med en stopplinjen , så säger hon att man inte ska stanna bakom linjen . Utan att man ska stå med bakhjulen på stopplinjen så man kan se bättre.
Hon anser att jag har läst på fel med att stanna bakom linjen.
För där kan man ju inte se något ,säger hon:S
Trodde hon skojade först men icke! Fick klagomål 4 ggr för jag följer boken och inte hennes råd.
Så hon gasade och vred på ratten och visade såhär ska du stå.
Både stoppskylten och stopplinjen va vid bakhjulen på mobilen.
Jag bara * ehhh *.
Sen håller hon på med sin mobil mycket och verkar allmänt ointresserad:/
Konstig lärare som lär mig fel saker
-
Gäst
Re: Konstig lärare som lär mig fel saker
Saken är ju att det är du själv som måste veta när högerregeln gäller och hur du placerar dig vid vänstersväng, att du inte vet det i början är ju kanske ingen större fara men genom att hon säger det efteråt så vet du ju det till nästa gång. Man lär ju sig ofta av sina misstag.
-
Gäst
Har du kört två gånger? Vad övar du då?. Bakhjulet vid stopplinjen???. Det har jag ALDRIG hört talas om! Har du fattat rätt där?. Då har du väl nästan bilen inne i på den korsande vägen!. Hur gör du vid trafiksignal där det finns stopplinje? Här kommer ett klipp: "Stanna precis innan stopplinjen. Saknas stopplinje, stanna precis innan du kör in på vägen.". Något annat har jag aldrig hört talas om! Hon måste vara helt ute och reser damen. Kanske skulle hon låta bli mobilen när ni övningskör!. Jag förstår,att hon kan förefalla ointresserad. Men det är ju trots allt du som betalar!. Undervisar hon när ni kör eller sitter hon i stort sett tyst under hela lektion och talar om efter lektionen vad du skulle gjort? En del gör så. Med undantag av mobilen?. Till sist: fråga henne gärna var det står,att man skall köra över linjen och ha den vid bakhjulen!. Tror INTE hon kan hitta den regeln. Hur klarar sig hennes elever vid körprovet,om de stannar på det sättet du beskriver?. Återkom gärna med mer info om dina lektioner.
-
Gäst
Gäst skrev:
> Saken är ju att det är du själv som måste veta när högerregeln gäller och hur du
> placerar dig vid vänstersväng, att du inte vet det i början är ju kanske ingen större
> fara men genom att hon säger det efteråt så vet du ju det till nästa gång. Man lär
> ju sig ofta av sina misstag.
Mjo men tycker dom bör säga det innan. Tänk om jag inte hade läst på teorin innan liksom.
> Saken är ju att det är du själv som måste veta när högerregeln gäller och hur du
> placerar dig vid vänstersväng, att du inte vet det i början är ju kanske ingen större
> fara men genom att hon säger det efteråt så vet du ju det till nästa gång. Man lär
> ju sig ofta av sina misstag.
Mjo men tycker dom bör säga det innan. Tänk om jag inte hade läst på teorin innan liksom.
-
Gäst
Eh ja det har jag.
Hon gasade ju och rattade åt mig och visade vilket som va det rätta.
Har bytt lärare nu och det gick super. Kändes som jag hade kört hela mitt liv och han gav mig råd innan och inte efter om saker man bör tänka på m.m.
Gjorde inte nåt fel alls:)
Hon gasade ju och rattade åt mig och visade vilket som va det rätta.
Har bytt lärare nu och det gick super. Kändes som jag hade kört hela mitt liv och han gav mig råd innan och inte efter om saker man bör tänka på m.m.
Gjorde inte nåt fel alls:)
-
Gäst
Kul! Var tycker din nya lärare att du skall stanna vid stopplinjen?.
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"