Transportstyrelsen tar över ansvaret för körkortsfrågor

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Körkortsfrågor

Transportstyrelsen tar över ansvaret för körkortsfrågor

Inläggav Körkortsfrågor » 10 apr 2010 23:27

Nyheter om körkortsfrågor som kan vara värt att känna till är att Transportstyrelsen Den 1 januari 2010 tog över ansvaret för körkortsfrågor från vägverket. Så det är numera Transportstyrelsen som tar fram körkortsfrågor för teoriprovet och har man frågor som rör detta ska man också numera vända sig till den myndigheten.


Användarvisningsbild
Jocke

Re: Transportstyrelsen tar över ansvaret för körkortsfrågor

Inläggav Jocke » 27 aug 2010 05:56

Todde! Har man tur,så kan man få frågor som LIKNAR dem man testats på här!. Men frågorna vid provet byts då och då!. Vad jag förstår,så hade du tydligen endast skrivit några enstaka prov under c:a 1 tim.!. Jag har inte setta frågorna på körkort.se,men av erfarenhet vet jag,att endast 1 timma är oftast alldeles för lite för att hinna sätta sig in i detta - för många- komplicerade och omfattande ämne!. Jobba på så löser det sig!

Användarvisningsbild
hiki

Re: Transportstyrelsen tar över ansvaret för körkortsfrågor

Inläggav hiki » 27 aug 2010 08:21

jag tror det beror på tur ... jag också pluggade här hos körkort.se frågor och var absolut nöjd .... visst pluggade jag mycket mer än bara 1 timme ... kanske även 30 timmar ... och jag hade inga överraskningar i det riktiga teoriprovet!

Användarvisningsbild
Jocke

Re: Transportstyrelsen tar över ansvaret för körkortsfrågor

Inläggav Jocke » 27 aug 2010 08:37

Hej! I och med att du satsade c:a 30 timmar,så skaffade du självklart ett bredare kunskapsområde,så att det räckte för att täcka upp även "oväntade" frågor!. Och - som du säger - - man måste ha en del tur också med frågorna!. Vissa likanar säketr de som finns på körkort.se,men långt ifrån alla!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"