Utbildningskontroll<->Kunskapsprov<->Uppkörning

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Utbildningskontroll<->Kunskapsprov<->Uppkörning

Inläggav Gäst » 10 aug 2014 11:40

Nu är det äntligen dags att börja känna sig nervös. Om två dagar har jag min utbildningskontroll och därefter kunskapsprov den 20 Aug och uppkörning den 27 Aug. Har pluggat hela sommaren och känner mig sjukt taggad på att äntligen få försöka ta körkortet. Är en hel del nervös fast känner mig själv rätt bra och vet att jag kan kontrollera nervositeten när det väl gäller. Kommer nog att hålla dubbla säkerhetsmarginaler under uppkörningen.

Teoriprovet är det väll också rätt nervöst inför fast inte så farligt då jag inte kuggat ett enda prov jag gjort på nätet via elevcentralen på den senaste tiden. Känner mig påläst nog för att kunna klara det.

Fast när det kommer till uppkörningen så kan jag inte vara säker på någonting. Jag skulle kunna tänka mig att vad som helst kan hända, vilket är just det jag förbereder mig inför. Har fått beröm över att jag är lugn och koncentrerar mig i trafiken oavsett situation, dock så gillar jag inte att ta något för givet som att uppkörningen kommer vara lätt som en plätt. Det som skrämmer mig mest är nog fickparkering och att jag glömmer att tänka på miljön under körningen. Har hört att det handlar om ekonomisk och miljövänlig körning och att inspektören kan ta rätt hårt på det. Kolla i speglar, placering är också några saker som kan hända mig att jag gör något slags fel med fast kanske mindre allvarligt. Ibland kan det också hända att jag blinkar först tittar sen vilket jag vet inte är korrekt.

Gillar inte heller stadskörning då jag var senast inne i Göteborgs Stad och körde omkring hissingen och centrala Göteborg då det var vissa tillfällen jag bytte fil utav ren stress utan att tänka på vilka som var på just den filen (som tur var så var det inget allvarligt som hände). Liknande saker är jag rädd kommer att hända på uppkörningen.

Har haft mycket övningskörning hemma och med trafikskolan. Bilat till Gotland och tillbaka däremot fast är fortfarande ultra nervös och kan bara tänka mig hur jag känner dagen innan.

Vettefasen vad som ska besvara det jag skrivet så ni kan tycka lite som ni vill och kommentera ifall ni vill.

Det får bli som det blir men får ta det som det kommer. Nu kör vi!

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"