Min körkort tidslinje

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Min körkort tidslinje

Inläggav Gäst » 29 aug 2014 07:11

Hej allesammans.
Efter mycket oroande och nervositet så fick jag äntligen mitt körkort för två dagar sen (onsdags).
Det har varit min enda huvud prioritet att få körkort under sommarlovet som varit. Pluggade hela sommaren på både teori och praktik så ofta som möjligt. Börjat mitt tredje år på gymnasiet nu för en vecka sen och det känns riktigt bra att ha fixat körkortet nu precis på slutet utav sommaren.

Iallafall så började jag övningsköra när jag var 17 med en automat bil eftersom att jag var för mycket utav en mes att testa den manuella på vägen. Dock så var mitt engagemang till och från väldigt mycket. När jag satte ner foten och verkligen ville gå in för körkortet var när jag såg en vän rulla upp i sin bil på en fest och blev helt jädra imponerad.
Dagen efter så började jag köra den manuella bilen och efter cirka två veckor så hade jag bemästrat kopplingen.

Bokade 10 lektioner på en körskola i Mölndal och lade sedan till 1 lektion så att den sista blev en dubbel lektion. Pluggade parallellt teorin under hela sommarlovet och bokade redan efter cirka 3 körlektioner mina prov datum. Körläraren var imponerad utav mig och trodde drt inte skulle vara något problem för mig att köra upp så tidigt som möjligt.

Så med datumen bokade så tog jag också riskettan och tvåan. Halkbanan gjordes på Eksjö halkbana. Sen när kunskapsprovet kom närmre och närmre så blev det nästan som att jag levde runt boken och körkortsteori online. Blev helt uppslukad utav nervositeten. Klarade dock kunskapsprovet på flrsta försöket den 20 Augusti. Sen var uppkörningen den 27 Augusti, mitt i skolveckan. Körde upp och klarade uppkörningen också på första försöket. Helt otrolig skön känsla och givande.

Var mest nervös inför kunskapsprovet för någon anledning. Var mest fokuserad på uppkörningen. Men hade inte de bästa toalett mimmen ifrån de två djävulska veckorna.

Så efter många trådar på den här sidan så blir detta min sista. Nu ger mig ut i trafiken.
Lycka till allihopa!

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"