Underkänt

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Underkänt

Inläggav Gäst » 10 okt 2014 22:51

Använda olika sätt att bromsa ett fordon

Underkänt

Din körning har visat brister i hur du bromsar fordonet. Du behöver träna på när och hur du bromsar fordonet så att du kan göra det på ett effektivt och säkert sätt anpassat till olika situationer.

Använda körteknik som medför låg bränsleförbrukning

Underkänt

Din körning har visat brister i hur du kör på ett miljömedvetet och sparsamt sätt. Du behöver träna på att planera din körning så att du har en bra framförhållning och att du vet när och hur du ska sänka farten. Du behöver också träna på vilka växlar du bör använda för att köra miljövänligt.

Fick underkänt idag och hon som underkände mig fyllde i det som står där uppe i en pdf som man får tillgång till efter provet. Hon sa att det var två saker som jag inte gjorde så bra vid flera tillfällen. Bromsning(motorbromsa) och körteknik som är miljömedvetet.. Man ska alltid erkänna misstag och så men var hon inte liiite taskig? Jag fick köra kl 15 i Stockholm bland mycket trafik och så och kände att jag inte kunde motorbromsa 24/7? Speciellt när andra slängde sig framför mig hela tiden och sket totalt i trafikreglerna :/

Användarvisningsbild
Tyson M
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 sep 2014 17:11

Re: Underkänt

Inläggav Tyson M » 16 okt 2014 18:18

Så länge man kan köra bil ordentligt på ett säkert sätt tycker jag man kan skita i motorbromsning när det gäller själva bedömningen.. Men annars är det väl bra att kunna


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"