Uppkörning i Jönköping

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Uppkörning i Jönköping

Inläggav Gäst » 11 okt 2014 22:49

Hej,

Jag ska köra upp om typ tvà veckor, jag är jätte stressad !
Jag är rädd att typ missa vad han/hon säger, eller köra fel .. :?
Jag tycker jag kör bra, men skulle villa ha sà mycket tips som möjligt :)
Jag ska köraupp i Jönköping, nàgon som vet hur det gàr till här ? Har klarat det eller inte ?
nàgra bra grejer och göra eller säga ?

Taaack :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning i Jönköping

Inläggav Gäst » 12 okt 2014 05:52

De flesta är mer eller mindre nervösa,men det vet ju provförrättaren om!. Försök ta det lugnt och kör som vanligt. Tycker du,att du råkar göra en miss,så strunta i det och kör vidare! Det behöver inte betyda något för bedömningen. Som t ex ett motorstopp,något som vem som helst kan få. I synnerhet om man inte är så van vid bilen. Man behöver inte köra felfritt! Det är det ingen som gör!. Han/hon sitter inte och detaljgranskar utan bedömer din körning som en helhet! Det är alltså tillåtet att göra mindre missar. Var inte rädd för att fråga om det är något du inte uppfattar eller förstår!. Som att du kanske missuppfattar ett besked om färdväg. Fråga!. Provförrättaren är ingen Gud eller övermänniska!. Bara en vanlig person som genomgått en särskild utbildning för att rätt kunna bedöma din körning!. Alltså inget att vara "rädd" för!. Ofta småpratar dom med eleven för att lätta på spänningen!. Slutligen,du KAN köra tillräckligt bra,det är därför du nu provar!. Lycka till!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning i Jönköping

Inläggav Gäst » 12 okt 2014 23:14

Okeej, ska försöka, men om jag gör et fel eller miss är det bra att tala om för inspektören,
typ : " Jag skulle ha saktat ner lite mer inför kurvan .. " eller ? :roll:
Jag känner mig lite lungnare nu när jag vet att fràga en exta gàng vägen eller annat är "tillàtet" :D
TAAACK Sà JÄTTEMYCKET :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Uppkörning i Jönköping

Inläggav Gäst » 13 okt 2014 05:47

Det är inte fel att kommentera. Det visar ju att du är medveten om "missen"!. Det får givetvis inte bli alltför ofta!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"