kuggade på uppkörning och teoriprov

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

kuggade på uppkörning och teoriprov

Inläggav Gäst » 10 nov 2014 14:03

jag hade 49 rätt av 52 surt kan jag säga. sen uppkörningen gick åt helvete. kör automat. tror ledaren hade bestämt sig att kugga mig innan. fick backa 20 minuter av 35 minuters körning. sen tyckte han att jag blinkade ut försent ur rondellen handlar om någon sekunds marginal.sen var jag inte uppmärksam vid ett spår med lyse och bommar.jag anser att man inte bromsar in på en 80 väg för att kolla järnväg. men nya tag på torsdag.blev så knäckt av denna körledaren kan jag säga

Användarvisningsbild
Gäst

Re: kuggade på uppkörning och teoriprov

Inläggav Gäst » 10 nov 2014 16:27

Har man bra sikt åt båda hållen,så ser man ju om ett tåg är på väg fram!. Och många järnvägskorsningar har ju faktiskt god sikt!. Bromsningen skall ju inte vara ett självändamål för bromsandets egen skull!. Man måste ju anpassa sig efter verkligheten!.. Men det finns förarprövare som har egna uppfattningar om saker och ting.
Bl a var det en som menade,att man inte får backa ut på en 90-väg vid en vändning!. Finns inget förbud mot detta,även om det IBLAND inte är det bästa sättet att vända på. Det går ju ibland alldeles utmärkt! Beror ju på sikt och trafik bland annat!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: kuggade på uppkörning och teoriprov

Inläggav Gäst » 10 nov 2014 17:19

Tråkigt, men nästa gång grejar du det! Hur var frågorna på provet, var dom lika som här? Grejade du alla prov här innan du skrev?


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"