Klara porvet på första försöket! Gör tester o läs bok!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Klara porvet på första försöket! Gör tester o läs bok!

Inläggav Gäst » 09 dec 2014 19:23

Som ämnet säger, klara provet idag! Tänkte bara säga, det hjälper att göra prov som på den här sidan, men enligt mig bör ni läsa boken också! Frågorna på provet är väldigt lika dom här eller kan vara eller så kan dom vara likadana men lite annat formulerande, så lär er djupinlärning så ni inte bara lär er svaren i huvudet, om ni fattar. Lär er varför svaret är rätt dvs. Jag tror även det är till en fördel att ha tagit moped körkort klass 1, vilket jag har gjort! Men gör tester och läs boken, det är till att rekommendera. Men beror helt vilket prov du får, gäller att få frågor som man kan. Känner nästan att jag borde pluggat mer :D MVH en glad 18åring. Hoppas bara man klarar uppkörningen imorgon. :lol:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Klara porvet på första försöket! Gör tester o läs bok!

Inläggav Gäst » 10 dec 2014 00:45

*Edit*
Kan vara bra att sätta typ som posit lappar på de du är osäker på och plugga mer på de i boken.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Klara porvet på första försöket! Gör tester o läs bok!

Inläggav Gäst » 10 dec 2014 07:54

Bra idé! Många svarar bara mekaniskt på frågorna utan att sätta sig in i vare sig frågan eller svaret!. I bland kan det ju vara ren tur,att man svarar rätt! När man sedan vid provet ser frågor,som man "inte känner igen", så blir man helt ställd!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Klara porvet på första försöket! Gör tester o läs bok!

Inläggav Gäst » 11 dec 2014 00:37

Gäst skrev:
> Bra idé! Många svarar bara mekaniskt på frågorna utan att sätta sig in i vare sig
> frågan eller svaret!. I bland kan det ju vara ren tur,att man svarar rätt! När man
> sedan vid provet ser frågor,som man "inte känner igen", så blir man helt ställd!.


Aa exakt de jag menar! Men tyvärr så misslyckades jag idag på uppkörningen pga nervositet, fel som jag inte göra i vanliga fall. Bara ta nya tag och inte vara så nervös vid nästa uppkörning.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"