Hur gör ni för att lyckas?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 07 jan 2015 15:47

Hej!
Jag skulle gärna vilja ha tips på hur ni lyckas med teorin till körkortet?
Ge mig bra tips!! :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 07 jan 2015 18:04

hej! Det är viktigt att ni förstår övningarna här på denna hemsida.
På provet måste du vara säker på vad svaret på frågorna är, så var noga med att förstå frågorna när du övar. Lycka till! :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 07 jan 2015 22:04

hej jag håller på med mitt körkort och jag gör prov varje dag och har hållt på med det nu i 3 veckor är godkänd i allt men pluggar som en galning för att klara det riktiga provet så gör du det också så kommer du se resultat lycka till :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 11 jan 2015 12:29

Ja, men det känns som det går in i ett öra och ut igenom ett annat öra! ;) Haha eller så vill inte hjärnan ta emot informationen ;P Uppkörningen klarade jag i torsdags så det är väldigt viktigt nu att fixa detta! :)
Tack för tipset :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 11 jan 2015 12:31

Jag pluggar som en galning jag med, men får tänka logiskt helt enkelt när man svarar på frågorna så kanske man klarar det tillslut efter allt :)
Jag ska göra mitt bästa i alla fall, dessa frågorna klarar jag ju.. Men sen när vi kommer till provet på trafikverket så känns det som att man blir för nervös? :/
Jag hoppas att jag fixar det denna gången :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 12 jan 2015 00:23

Jag är jätte nervös inför teoriprovet. Har jobbat lite i boken med frågorna där och läst lite i båda. Sedan gjort alla körkortstesterna med godkänt! Har uppskrivning och körning den 11 Februari! :oops:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 12 jan 2015 02:18

Jag har inte lyckats ännu men jag är i stort sett klar, ska bara göra uppkörning och teoriprovet.

Mitt tips! är att plugga så mycket tills att du kan nästan memorera frågorna och skriv ner de frågor du tvivlar på på papper. För jag tycker de sitter lättare när jag skriver ner på papper. Och när du kan de flesta frågorna utantill så kolla upp en annan sida eller be någon förhöra dig och TÄNK ALTID LOGISKT!! Innan du svarar. Man ska nästan ha hjärna på "men snälla va lätt fråga" "den kan ju jag" el "kan du inte den frågan?!" Asså de är bra om man sätter hjärnan på självsäker för då fastnar de lättare och då kommer du tillslut säga till nån som vill ta körkort "jag kan jättemycket om teori, jag kan hjälpa dig med teorin om du vill". Sen kommer de gå som en dans genom teorin. Bara ÖVA ÖVA ÖVA!!! Precis som eng. glosor. :D :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 12 jan 2015 12:48

Tack för tipset! :)
Jag har satt på min hjärna här nu och lyckades få 59/65 på dessa frågorna, men då undrar jag om dessa frågor är liknande teori provets frågor? :) Så jag inte sitter här helt i onödan utan att få ett bra resultat! :D

Jag ska tänka LOGISKT!! :D Måste ändra inställning till att jag faktiskt kan detta även om det är svårt ;)
Men jag hoppas på att lyckas nu ska bara träna träna träna och så har jag läst boken, blir stressad har typ bara morgondagen kvar att plugga på så blir flera timmars läsning nu ;)
Måste ha en break med har suttit sen 9 imorse :P
TACK :)

Användarvisningsbild
Mahmoud M
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 jan 2015 21:49

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Mahmoud M » 12 jan 2015 22:13

Hej!
Ja dom är ganska identiska!
Visa frågor från nätet fanns med på det riktiga provet.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hur gör ni för att lyckas?

Inläggav Gäst » 15 jan 2015 11:06

Klarade provet denna gången så nu slipper jag tänka på körkort för nu har jag det! :D


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"