Teorifrågor på riktiga provet

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Teorifrågor på riktiga provet

Inläggav Gäst » 05 mar 2015 16:14

Hej allihopa!

Jag skrev mitt teoriprov i måndags (fick godkänt, 60 av 65!), och tog mitt körkort idag! Båda på första försöket, känns helt underbart :)
Tänkte bara tipsa er lite om det riktiga provet. Jag vet inte vilka frågor just du kommer få på provet, men jag fick många frågor om skyltar (deras betydelse och vad dom heter). Exempelvis fick jag en fråga om en lastbilsskylt där man var tvungen att ha koll på totalvikten för lastbilarna som får passera skylten. Den fick jag fel på eftersom jag hade dålig koll på totalvikten! Håll koll på vad alla lokaliseringsmärken heter och vad dom innebär, skyltarna som uppmärksammar dig om avfart/tågspår och alla andra skyltar såklart!

Det kom också lite frågor om hur du ska agera i vissa korsningar, om du kör på en motorväg och folk kommer från höger från en påfart och måste lägga sig i din fil och många frågor om beteende, mognad, inlärning.

Jag försökte läsa ut boken flera gånger, men somnade varje gång. Har du läst igenom boken en gång är det skitbra, sen tycker jag du ska kötta med teoriprov på nätet. Jag köpte en månad på denna sida och gjorde så många prov jag bara kunde tills jag kom över 58 rätt svar, då började jag känna mig riktigt säker. Helt ärligt tycker jag att proven på denna sida liknade det riktiga provet väldigt mycket, så om ni känner er osäkra eller hatar att läsa böcker lika mycket som jag - så köp prov! Bästa (och snabbaste!) sättet att lära sig på, för dom flesta.

Vill önska alla lycka till och boka inte proven för tidigt! Ta den tid ni behöver :) Men ni kommer aldrig bli redo för uppkörning... ;) Ställ frågor om ni undrar över något, så kanske jag kikar in här någon dag och svarar!

Användarvisningsbild
Fredde D
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 mar 2015 19:21

Re: Teorifrågor på riktiga provet

Inläggav Fredde D » 08 mar 2015 19:29

Grattis!
Synd att man själv är så dålig på att plugga och ny inlärning av saker


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"