Elevcentralen

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 19:15

Hej alla! Har teoriprov imorgon och har pluggat på Elevcentralen, tror ni att jag kommer att klara det? Klarar alla 8 prov på sidan med snitt 67/70 godkänd.. Undrar vad man ska tänka på och ifall någon vet några kluriga frågor så kan man dela med sig!! :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 19:29

Elevcentralens frågor är inte alls lika bra och inte heller så lika de som kommer på riktiga provet i jämförelse med de frågorna som finns på körkort.se vilket både jag och flera användare upplevt. Lycka till och läs i forumet så hittar du en del frågor som kan komma på provet! Misslyckas du på provet är tipset att plugga på den här sidan!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 19:40

Ofta? Det var trafikskolan som gav mig elevcentralen att plugga på :O är dem inte alls lika? :S

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 19:52

Din trafikskola har avtal med elevcentralen, därför ger dom dig de frågorna, så enkelt är det!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 19:54

Så där är ingen chans alls att klara teorin om man bara pluggat på elevcentralen?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 20:02

Eftersom många trafikskolor har avtal med STR på gott eller ont är de mer eller mindre tvingde sig av att använda elevcentralen för sina elever. I slutändan ska ju också trafikskolan tjäna pengar. Du har säkert fortfarande hjälp av de frågorna. Kan du din körkortsteori och har förstått innebörden av frågor etc. så kommer du säkert att klara provet, men räkna inte med att frågorna på riktiga provet är lika de som används av elevcentralen! Lämna feedback när du har skrivit provet. Håller tummarna och hoppas att du klarar det!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 20:08

Skriver imorgon 13:00 är fett nervös nu när ni säger att elevcentralens frågor inte är lika, har nötat sönder dessa frågor och kan i princip dem utantill.. haha

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 20:52

Skriver på torsdag! Har gjort faserna A-F men inte repetitionerna, tror ni jag klara ändå? :| (Har gjort olika teoriprov online och dom har jag fått godkänt på)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 20:54

Kom ihåg det riktiga teoriprovet har inte alls frågor som är formulerade på samma sätt som på elevcentralen därför är de kanske bra att du inte bara nött dom men de kommer säkert gå bra, lycka till! ;)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Elevcentralen

Inläggav Gäst » 09 mar 2015 21:35

Helt rätt! Därför är det viktigt,att läsa såväl frågan som de olika alternativen ordentligt!. Man kan tycka sig känna igen en fråga,men så är alternativen något olika de som man är van vid,och man svarar för snabbt!


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"