Har redan gått i en trafikskola i ett annat land- har frågor

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Harlis O
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 mar 2015 14:58

Har redan gått i en trafikskola i ett annat land- har frågor

Inläggav Harlis O » 11 mar 2015 15:29

Hej!

Jag har redan gått igenom en trafikskola i Estland, samt gjort riskutbildningar där (teori + halkbana), därför har jag ett par frågor angående detta.

Jag har redan klarat trafikskola programmet i Estland, inklusive teoriprov och 22 timmar lektioner. Anledning för att jag måste ta mitt körkort i Svergie är att jag fick inte göra det i Estland, för att lagen har ändrats och nu måste man ha varit medborgare där för minst 6 månader, vilket jag inte är.

1. Är det möjligt att göra prov i Svergie, utan att ha gjort övningskörning eller gått på en trafikskola i Svergie?

2. Är det möjligt att överföra certifikat om risk 1 och 2 till Svergie? alltså om jag har redan gjort halkbana, måste jag göra det igen?

Tack för svar och jag ber en ursäkt för min dålig svenska :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har redan gått i en trafikskola i ett annat land- har fr

Inläggav Gäst » 12 mar 2015 09:29

Jag tycker du är duktig som har gjort allt i ett annat land. BRA JOBBAT. Men vet inte heller om det går att skippa risk 1/2 även fast du gjort det. (puss)


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"