körkort!!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

körkort!!

Inläggav Gäst » 30 mar 2015 20:01

Hejsvejs! Torsdag 19 mars skrev jag kunskapsprovet och fick 63/65. Långt över godkänt alltså. Har denna toppensida att tacka för, då den hjälpt mig otroligt mycket! Så till alla som undrar om man kan klara sig med denna sida som hjälp: ja det kan man! Pluggade 90% här, resterande kollade jag i boken.
Hade även min uppkörning idag vilket jag också blev godkänd på! Är så himla glad! Har tagit 3 lektioner på bilskola, resten har jag gjort hemma samt körde upp privat.

Är iallafall världens lyckligaste tjej, och åter igen ett stort tack till körkort.se för all hjälp! :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: körkort!!

Inläggav Gäst » 30 mar 2015 21:14

Hej och stort stort grattis! ;)
Har du några tips och råd på hur du pluggat in de du haft svårt med? Antecknade du mycket eller dubbel kollade du enbart i boken?
Fick du mest trafik frågor på ditt prov?
Tacksam för svar snarast/maria

Användarvisningsbild
Gäst

Re: körkort!!

Inläggav Gäst » 31 mar 2015 01:16

Tack snälla!
Jag gjorde så att de frågor jag fick fel på här, läste jag på om i boken. Och för att det skulle fastna i huvudet så skrev jag enklare anteckningar om det jag läst för att lättare kunna gå tillbaka om jag svarade fel på samma fråga igen. Skrev även ner alla frågor jag svarade fel på och pluggade extra på dem på papper osv.
Ja det var mest trafikregler jag fick frågor på, samt mycket skyltar. En del miljö, men inte alls svårt så länge man förstår frågan och svaret så!
Vissa frågor på kunskapsprover var identiska med frågorna på denna sida, men däremot kunde svaren skilja lite så ett tips är att verkligen lära sig innebörden av svaret och varför just det svaret är korrekt.
Lycka till när det väl är dags för dig! :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: körkort!!

Inläggav Gäst » 31 mar 2015 06:24

Många fina tips för att lära sig teorin!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: körkort!!

Inläggav Gäst » 21 apr 2015 10:56

Grattis
Imorgon är det min tur för omprov.
Jag hade 51 sist. Alltså 1 fel för mycket...
Har bara använt denna sida samt en annan och det funkar ju tydligen.'
Uppkörningen är godkänd i alla fall!!! :ugeek:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: körkort!!

Inläggav Gäst » 22 apr 2015 21:35

Läste du boken också innan du göra provet?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: körkort!!

Inläggav Gäst » 27 apr 2015 10:41

Jag läste inte hela boken, men läste på om de frågorna jag svarade fel på här på denna sida! :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: körkort!!

Inläggav Gäst » 01 jun 2015 22:04

hej!
ni som blev godkända på uppkörning var körde ni? för jag har bokad min uppkörning i Hisingen och det är många som klaga på de. jag är jätte räd efter all kommentarer jag hört från andra. tips om bästa uppkörninsorådet.
tack så snäll för svar

Användarvisningsbild
Janett H
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 maj 2015 17:23

Re: körkort!!

Inläggav Janett H » 02 jun 2015 21:48

Jag har oxå bokat i Hisingen, ingen idé att sitta och läsa hur de gått för andra. Du stressar bara upp dig i onödan och kanske inte gör ditt bästa då. Lycka till

Användarvisningsbild
Aicha A
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2015 22:58

Re: körkort!!

Inläggav Aicha A » 03 jun 2015 18:28

Du har rätt det är bara göra sitt bästa som möjlig
Tack ock lycka till med


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"