back in på parkering -uppkörning

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

back in på parkering -uppkörning

Inläggav Gäst » 06 apr 2015 17:31

Såå, har uppkörnings på torsdag 9/4! är svinnervös, men efter mkt bråk med min körlärare (orkar ej gå in på det, men hon har varit rysligt elak och okänslig) så känner jag mig redo!
Har bara problem med en sak; att backa in på parkering. Kommer snett varannan gång ungefär och min lärare blir galen på mig.
Min körskolechef som jag "prov-kördeupp" med säger dock att på uppkörningen kommer man antingen få fickparkera eller parkera på parkeringsplats (alltså de säger bara parkera och så får man backa in eller köra in, precis som man skulle få välja vad man vill sen när man har körkort, och inget är mer fel än de andra).
Min körlärare (som jag tyvärr tappat förtroendet för iom att hon kallat mig efterbliven m.m) hävdar att 99% av fallen säger de åt en att backa in (alltså backa in eller fickparkera), och att köra in skulle kugga en.

Hur är era erfarenheter? Vet ni kanske rent av?? hjälp!! :cry:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: back in på parkering -uppkörning

Inläggav Gäst » 07 apr 2015 15:20

Har din lärare talat om vad du gör för fel om du kommer "fel"? Man behöver inte heller komma rätt direkt! Ser man att man står snett så är det ju bara att justera!. Har hon talat om hur du skall placera bilen i utgångsläget för att enklast komma in?.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: back in på parkering -uppkörning

Inläggav Gäst » 07 apr 2015 15:24

De fall jag hört så antingen säger de bara åt dig att parkera och då väljer du själv såväl plats som sätt. Eller också säger de åt dig att backa in i en ruta eller mellan två bilar (fickparkering)!


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"