sofia

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

sofia

Inläggav Gäst » 11 apr 2015 13:50

hej! jag ska köra upp igen (andra gången) om ungefär en vecka och denna gång med trafikverkets bil (har kört på bilskola men de ville inte låta mig köra upp en andra gång förrän om en månad, en regel som tydligen gäller alla på den skolan...).
Har läst lite vilka biltyper tarfikverket använder sig av (ska köra upp i farsta sthlm) men det säger mig ingenting, det är inte någon av sorterna vi hade på skolan eller vad jag har hemma iallafall.

Hursomhaver, är van vid att KÖRA med olika bilar (hemma två olika, på skolan tre jag kört med) men undrar lite om säkerthetskontrollen. Däckendjupet kan jag ju visa på vilken bil som, samma sak med bromsar och batteri och så. Men de olika reglagen inne i bilen t ex parkeringsljus men även avfrost och sånna, de sitter på olika ställen på alla bilar ju! Om jag t ex hyrde en bil skulle jag först läsa i instruktionsboken eller ta ett par minuter att hitta alla.
Tar de hänsyn till att man aldrig suttit i bilen man ska köra innan? att man kanske måste "leta upp" en viss knapp för en viss grej. (typ helljuset sätter man på olika i båda bilarna hemma...)

hjälp! är nervös inför detta! :?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: sofia

Inläggav Gäst » 11 apr 2015 16:12

Oroa dig inte för det! De begär inte,att du skall kunna hitta de olika reglagen utan vidare!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: sofia

Inläggav Gäst » 12 apr 2015 11:06

tack för svaret!

oskönt att jag råkade döpa inlägget till mitt namn?! ber om ursäkt för det.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"