Vad göra? (A-kort)

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Vad göra? (A-kort)

Inläggav Gäst » 22 apr 2015 22:40

Jag har nu kört mc i någon månad i allt från stadskörning, små grusvägar, i villakvarter, på stora vägar etc etc när jag övningskört privat med min far. Detta har skett utan några som helst problem då jag kört både motocross och enduro och allt har känt sig naturligt från första början. Jag har varit medlem här i några veckor och på teoriproven jag gör här så ligger jag mellan 46-54 rätt varje gång jag gör ett.

Jag tycker som jag varit inne på att allt rullar på med körningen och att teorin sätter sig mer och mer men vad är nästa steg? Funderar på att höra av mig till körskolan såklart (har ej varit där vare sig för att plugga eller att övningsköra med de). Det bästa kanske är att åka in och på något sätt visa vad man kan med teorin och även boka en körlektion.

Hur hade ni gjort? Någon som känner igen sig? Ska väl tillägga att jag inte har B-kort sedan innan och blir 24 år i sommar.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Vad göra? (A-kort)

Inläggav Gäst » 23 apr 2015 05:59

Jag skulle rekommendera dig att "stämma av" dina teorikunskaper och din körning med en trafikskola!. De är trots allt proffs på detta och vet vilka krav som gäller!. Något som tyvärr handledare inte alltid är helt kunnig om. Lycka till oavsett hur du väljer att göra!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"