Kuggat 4 gånger!!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Kuggat 4 gånger!!

Inläggav Gäst » 29 apr 2015 21:25

Vet inte vad jag ska ta mig till!! Har skrivit provet 4 gånger och kuggat alla gånger med 4-1 poäng ifrån!! Jag pluggar jättemycket men det sitter ändå inte! Imorgon skriver jag det igen. Någon som har något tips jag ska tänka på?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kuggat 4 gånger!!

Inläggav Gäst » 02 maj 2015 18:51

Ta det lugnt och läs noga igenom både frågor och svar. Glöm inte att det kan finnas små ledtrådar i bilderna.
Använd sunt förnuft och tänk logiskt! De vill framför allt att man ska ha fattat det med passiv körning så många frågor handlar om det..

Lycka till!

Användarvisningsbild
Zara J
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 apr 2015 19:33

Re: Kuggat 4 gånger!!

Inläggav Zara J » 06 maj 2015 11:35

jag har kuggat tre ggr på provet klarade dock uppkörningen igår men kuggade på provet med bara 4 poäng grr men ska göra nytt nu på måndag igen och ge inte upp plugga plugga plugga och läs noga och omformulera frågan till din fördel så du verkligen förstår den

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kuggat 4 gånger!!

Inläggav Gäst » 20 maj 2015 07:53

Jag klarade teorin på första försöket men kuggat uppkörning 2 ggr... Det gäller bara att plugga. Själv köpte jag övningstentor från körskolan och tyckte de hjälpte mig jätte mkt. Körde såna 20 övningstentor hela sista veckan och det gick bra :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kuggat 4 gånger!!

Inläggav Gäst » 27 maj 2015 10:32

Jag känner mig någorlunda klar med själva körningen, men teorin är jätte svår, tragglar igenom alla frågor på nytt, vissa sätter sig snabbt men vissa sätter sig inte alls, dom gör ju frågorna så himla krångliga, och omformulera dom är inte så lätt heller. Har inte gjort uppskrivning eller uppkörning än men ska göra det i augusti nån gång har jag bestämt, så måste plugga på massor här nu så det sitter tills dess. Kan tycka det med udda datum och sånt hur man får parkera är jätte svårt fatta, och de där med totalvikt med släp och sånt vill inte sätta sig heller. nja jag fick ett bra tips.
Skriva ner alla man får fel på på ett papper och skriva det rätta svaret bredvid och bara öva och öva in dom som man fick fel på.
Kommer både ta uppskrivningen och uppkörning privat.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kuggat 4 gånger!!

Inläggav Gäst » 27 maj 2015 11:53

Nöj dig inte bara med det rätt svaret!. Sätt dig också in i VARFÖR det är så!. Det handlar om DJUPINLÄRNING!.

Användarvisningsbild
Agneta E
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 apr 2014 08:24

Re: Kuggat 4 gånger!!

Inläggav Agneta E » 27 maj 2015 13:19

Bbor tillfälligt utomlands och behöver förlänga mivtt körkort innan jag återvänder till sverige....hur gör jag?


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"