Vilka frågor kan jag vänta mig?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Vilka frågor kan jag vänta mig?

Inläggav Gäst » 24 maj 2015 20:02

Hej! Jag hittade in på denna sida idag då jag sökte på vilka frågor man kan få på teoriprovet. Ska ha mitt första teoriprov i morgon.
Jag har tidigare pluggat teori på STR:s sida och där får jag alltid över 60 rätt men när jag testade mig själv på denna sida så får jag typ 49 och det gör mig orolig :shock: . Någon som har kört testerna på STR och vet om det är liknande frågor man får? Eller liknar frågorna mer frågorna från denna sida?

Är sjukt nervös för att jag inte ska klara provet! Kommer bli jätte besviken på mig själv om jag inte fixar det.

Användarvisningsbild
Niels E
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 nov 2014 22:41

Re: Vilka frågor kan jag vänta mig?

Inläggav Niels E » 25 maj 2015 06:09

du ska bara TÄNKA!!!! svaren är dom samma oavsett om du läser frågan här eller där. Ofta är frågorna lite lurigare på internet än på uppskrivningen.

Du fixar det ;)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Vilka frågor kan jag vänta mig?

Inläggav Gäst » 25 maj 2015 09:18

Jag pluggade först med STR och lyckades inte med provet. Sen köpte jag medlemskap på den här sidan och då klarade jag på första försöket. Tycker att frågorna här var bättre och fick mig att förstå helheten mer, men det gäller att man också läser förklaringarna till svaren också.

Lycka till!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Vilka frågor kan jag vänta mig?

Inläggav Gäst » 25 maj 2015 09:33

"/.../men det gäller att man också läser förklaringarna till svaren också". Detta är jätteviktigt,vilket tyvärr många bortser från! De nöjer sig enbart med att se svaret och blir glada över att ha svarat rätt. Trots att det ibland kan vara ren tur!. När sedan frågan kommer med en annan formulering och/eller andra alternativ stöter man på problem!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Vilka frågor kan jag vänta mig?

Inläggav Gäst » 26 maj 2015 08:19

Tack för tipsen alla!
Tyvärr så klarade jag det inte, fick 49 så ska använda denna sida till att plugga nu.

Tacksam för all tips, har förövrigt uppkörning i morgon så tar gärna emot tips där vad dom väntar sig och vad dom kollar på.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Vilka frågor kan jag vänta mig?

Inläggav Gäst » 26 maj 2015 09:09

Körprovet är ett stickprov på hela kursplanen!. MEN de sitter inte och granskar varje liten detalj med förstoringsglas,utan provet bedöms i sin HELHET!. Detta innebär,att man givetvis kan gör en del smärre fel utan att det påverkar resultatet negativt!. Oftast blir eleven dock skärrad när de får t ex ett motorstopp! Inget att bry sig om,det kan alla få! Bara att starta om och köra vidare!. Är man dessutom ovan vid provbilen så ät det kanske inte så ovanligt att detta inträffar!. Många gånger överdriver eleven ett fel och tror,att nu är det "kört"!. Vilket det inte alls behöver vara!. Lycka till!.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"