Trafikverket hade tekniska problem

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Trafikverket hade tekniska problem

Inläggav Gäst » 03 jun 2015 13:02

Hade bokat teoriprovet idag i Stockholm. Kom dit ca 20 min innan provet, tänkte att det skulle räcka för att ta bilden och det. Så jag går in och tar ett kort, skriver namnteckningen och fixar och tar sedan en kölapp. Väl framme vid handläggaren så kollar han på legget och knappar lite i datorn varpå han står och trummar med fingrarna en stund och ser bekymrad ut. Tydligen så har inte systemet registrerat min bild. Han frågar sin kollega och hon tror att jag hade gjort fel i kortautomaten. Jag var visserligen rätt säker på att jag inte gjort fel, men jag föreslår ändå att jag skall gå och testa igen och får medhåll från handläggaren. Så jag gör ett nytt försök, men resultatet blir det samma. Nu har även andra handläggare börjat få samma problem.

Efter ett tag konstateras att systemet har slutat fungera och inga fotoautomater fungerar. Teknisk support tillkallas, men ingen kan ge svar på när systemet kan vara igång igen. I detta läge får jag lite smått panik och ser framför mig hur jag inte kan göra provet och kommer få boka om uppkörningen och allt. Usch.

Tiden går och efter ett tag blir jag inropad till min provsal. Men jag kan inte gå in eftersom provet inte går att starta om man inte har tagit en bild. Jag missar alltså min bokade tid. Men som tur var så var handläggaren hjälpsam i detta läge och såg till att jag fick en ny tid senare samma dag.

När jag kommer tillbaka ca en timme senare för min nya tid så har de fått igång en automat. Bara en, så det blir en del kö. Hur som helst så funkar det som tur är denna gång och jag får komma in och göra provet.

Så, ett tips till er som ska göra teoriprovet närmsta dagarna i Stockholm är att va där i riktigt god tid innan. Vore ju iof märkligt om det tog så lång tid att få ordning på automaterna, men man vet aldrig! :)

Fick förövrigt godkänt. Bara uppkörningen kvar nu då :D

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"