Kör bil jättebra, förutom på uppkörningarna! Hjälp!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Kör bil jättebra, förutom på uppkörningarna! Hjälp!

Inläggav Gäst » 17 jun 2015 15:16

För två dagar sedan så klarade jag teorin och jag hade uppkörningen igår för andra gången.
Och precis som förra gången så är det precis som om jag tappar alla mina kunskaper när jag kör med någon från trafiksäkerhetsverket, jag kör superbra annars och min körlärare sa åt mig på uppvärmningen "Kör du såhär på uppkörningen så blir det inga problem för dig att ta körkortet". Men så fort jag gör uppkörningen så gör jag typ allt fel, jag gör misstag jag aldrig gör annars. Fick två motorstopp på uppkörningen och får vanligtvis aldrig motorstopp, och personen fick rycka in flera gånger och bromsa åt mig och det händer aldrig varken med pappa eller med körskolan. Kan tillägga att jag får låna körskolans bil till uppkörningen så det är en bil jag är van med.
Min körlärare blev förvånad över att jag inte klarade uppkörningen.
Någon mer som haft samma problem? Vad kan jag göra för att sköta mig lika bra på uppkörningen som jag gör annars?
Har uppkörningen igen om ca 3 veckor och kommer bli så sjukt besviken om inte jag fixar det. :cry:

Behöver all tips jag kan få! :shock:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kör bil jättebra, förutom på uppkörningarna! Hjälp!

Inläggav Gäst » 12 jul 2015 11:41

Mycket handlar om vana att köra med andra. Jag tror du borde prova att åka med släkt, vänner eller familj. Jag klarade inte första gången men detta är vad jag tror om uppkörningen. När jag kom dit var jag inte alls nervös men när jag skulle skriva under och börja köra så var det väldigt nervöst. Efter ett tag så blev jag van med honom och körde bra. Anledningen till att jag kuggade va för lite vana för att jag körde väldigt bra på uppvärmningen.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kör bil jättebra, förutom på uppkörningarna! Hjälp!

Inläggav Gäst » 15 jul 2015 13:33

kom och åk med mej till stan och sedan till Hallstahammar du måsta kör med en rad olika människor

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kör bil jättebra, förutom på uppkörningarna! Hjälp!

Inläggav Gäst » 15 jul 2015 16:16

Körde du upp privat eller genom trafikskola?. Jag undrar,eftersom du skriver "för lite vana"


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"