Teoriprov

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Teoriprov

Inläggav Gäst » 29 jul 2015 13:20

Ska göra mitt 4e teoriprov imorgon, hade 48 poäng igår på mitt prov. Och på dataproven här ligger jag på samma poäng. Har någon något tips på hur jag kan göra så att jag klarar mitt prov imorgon?
Har klarat uppkörningen plus att jag har en bil som väntar på mig. Jag får PANIK!!! :o

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Teoriprov

Inläggav Gäst » 29 jul 2015 17:14

Jag kuggade på mitt första teoriprov i tisdags, fick 49p. Klarade idag uppkörningen och har också prov imorgon. Mitt tips är att kunna vilka ljuskombinationer som man inte får använda, t.ex. Dimljus+varselljus=NEJ.
Även kunna skilja på bruttovikt, totalvikt och tjänstevikt. Även vilka vikter på får ha på släp för det körkortet du ska ta.
Kan vara bra att kunna alla uträkningsformler för att räkna ut t.ex bromssträcka.
Men rekommenderar även att du sitter och gör testen om och om igen ikväll. Gör något imorgon innan provet om du har tid. Mitt börjar tidigt så det blir svårt.
Sov bra, ät bra innan provet.
Alla uträkningsformler, ljuskombinationer, olika vikter m.m är bara o googla eller kolla din körkortsbok.

Hoppas Lite av detta hjälpte dig, lycka till imorgon! // Nicke

Användarvisningsbild
Suyapa R
Inlägg: 8
Blev medlem: 25 jun 2015 19:23

Re: Teoriprov

Inläggav Suyapa R » 29 jul 2015 17:24

Lycka till imorgon !!!
Jag ska göra tori prov i 2 veckor !
Har någon pluggat bara med den har sidan ?

Tips!!


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"