Kuggad utan giltig anledning på uppkörning? Hjälp?:(

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Kuggad utan giltig anledning på uppkörning? Hjälp?:(

Inläggav Gäst » 11 aug 2015 16:25

I fredags gjorde jag min fjärde uppkörning och jag var nöjd med min körning, såg inga fel som jag gjorde. Min körskolelärare var med på uppkörningen.
När uppkörningen är över och när han säger att jag inte klarat det kom det som en total chock för mig, och hans anledning att kugga mig var för att jag borde ha blicken längre fram på landsvägar. Han sa att bilen kunde bli lite vinglig. Och det vet jag med mig att jag gjorde en liten miss där men det var aldrig en trafikfara, jag fick snabbt bilen i rak kurs igen. Men jag trodde aldrig att han kunde kugga mig för det!
Det var det enda felet jag gjorde sa han och det var inte ens en trafikfara och jag rättade till det snabbt utan att han behövde säga åt mig. Han sa åt mig efter att jag rättat till bilen att jag bör kolla längre fram. Och jag kollar alltid långt fram på landsvägar men samtidigt så vill man ju ha koll så man inte håller en olämplig hastighet.

Min körskolelärare tyckte att jag gjorde bra ifrån mig men tyvärr har inte hon något att säga till om.
På grund av att jag kuggade nu måste jag göra om teoriprovet igen då det gått två månader sen jag klarade det.

Någon som har någon åsikt? Tycker ni han hade en giltig anledning att kugga mig? Ska jag gå vidare och hoppas på att inte få samma person på nästa uppkörning?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kuggad utan giltig anledning på uppkörning? Hjälp?:(

Inläggav Gäst » 11 aug 2015 16:46

Tråkigt att du blev kuggad, men det låter ju dock som du har lite problem eftersom du har kuggat fyra gånger, det låter inte som en tillfällighet. Vad säger din lärare på trafikskolan, till anledningen att du kuggat fyra gånger och att du nu kuggade igen? Lycka till nästa gång

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Kuggad utan giltig anledning på uppkörning? Hjälp?:(

Inläggav Gäst » 11 aug 2015 16:52

Anledningen till att jag kuggat innan har varit att jag vart så sjukt nervös och gjort för stora misstag då har dom haft anledning att kugga mig men i fredags var jag inte heller nervös och då gick det bra.
Körskolan tycker att jag kör superbra och att jag borde haft mitt körkort redan. Övningskör också hemma och alla som åkt med som passagerare har sagt att kör superbra och borde haft mitt körkort redan.

Användarvisningsbild
Desperation

Re: Kuggad utan giltig anledning på uppkörning? Hjälp?:(

Inläggav Desperation » 08 sep 2017 17:35

Har varit underkänd precis på samma anledning idag


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"