Tillräckliga kunskaper?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Tillräckliga kunskaper?

Inläggav Gäst » 14 sep 2015 18:11

Hej allihopa! :)

Nu har jag kommit dithän att det är dags att boka körkortsprov enligt min trafiklärare. Köra bil är inga problem.

Problemet är att jag vet inte om jag har tillräckliga kunskaper för att klara teorin. Jag har klarat Fas A, B,C, F på elevcentralen. Resterande test har jag inte klarat än. På repetitionstestet ligger jag på 52-60. Har gjort test på lite andra internetsidor också, där jag lagt mig i snitt på 57.

Boken läser jag också flera gånger om. Jag vill verkligen förstå så att det stannar kvar även efter provet.

Blir så osäker på om detta räcker, eller om jag måste plugga mer. Ska naturligtvis läsa mer i boken och göra tester för att hålla det igång tills det är dags. (Datum är ännu ej bestämt, men det lär ju vara på G).

Tips och råd?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Tillräckliga kunskaper?

Inläggav Gäst » 14 sep 2015 18:39

Mitt tips är: plugga på det som du känner dig mest osäker på! Vänd ut och in på frågorna och svaren ur olika synvinklar!. Lycka till!


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"