Trafikbrott

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Trafikbrott

Inläggav Gäst » 14 dec 2015 20:24

Hej!

För ca tre månader tog jag körkortet, och jag är fortfarande under provtiden. Idag när jag körde bröt jag mot trafikregel och det är jag körde in i rondellen trots att det fanns bilar inne i rondellen. Jag trodde att luckan skulle räcka till men jag missbedömde, resultatet blev att någon av bilarna bakom mig tutade. Jag fick inga böter eller något liknande, men jag är rädd om någon har anmält mig för det eller om det var någon ’’undercover polis’’ som såg detta och kommer att anmäla mig sedan! Vet någon om kan poliser eller vanliga personer anmäla mig? och under vilka trafikbrott kan körkortet bli indraget?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Trafikbrott

Inläggav Gäst » 14 dec 2015 21:34

Det bästa för din situation är att självmant göra en anmälan hos polisen, speciellt med tanke på att du blev påtutad!!!!! :roll:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Trafikbrott

Inläggav Gäst » 16 dec 2015 16:53

Det finns folk som tutar för allting! De anser sig vara "poliser"! Det kommer att hända fler gånger,att någon tycker att du gör "fel"!. Bry dig inte om detta! Det hela är en bagatell !

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Trafikbrott

Inläggav Gäst » 24 dec 2015 11:44

Sådana där saker händer titt som tätt. Det behöver du inte oroa dig för.
För att få böter så ska du få det på plats. Ända gången det kan komma i efterhand är när det gäller fartkameror.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"